Épül a drót Balmazújvárosig

iho/vasút   ·   2025.03.18. 12:15
csorgo_tiszafured

Amilyennek már sosem fogjuk látni a 108-ast. Simon Zsolt képriportja következik.

Március 17-ével ismét több hónapos vágányzár lépett életbe a 108-as vonal Balmazújváros–Debrecen közötti szakaszán, Egyek és Debrecen viszonylatában vonatpótló buszok helyettesítik a vonatokat. A korszerűsítéssel egyidőben a Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomások közötti szakaszt is helyrehozza a MÁV saját forrásból, megszüntetve a sebességkorlátozásokat. A beavatkozás nyomán 2026-tól akár negyed órával is csökkenhet a menettartam a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon.

Balmazújváros állomása. Jövőre már nem így fog kinézni (fotók: Simon Zsolt)

A mostani, első ütemben június 13-áig tartó munkálatok során több kilométer hosszan betonaljakat, vágányokat cserélnek, ami a fejlődés mellett azt is jelenti, hogy a Balmazújváros utáni hangulatos rész szépen, lassan teljesen elveszíti régi jellegét, hamarosan felsővezeték-tartó oszlopok nőnek a földből. Debrecen és Nagymacs között a pálya nyolcvan kilométer per órás sebességgel járható, az oszlopok a tavaly tavaszi vágányzár óta állnak, a felsővezeték azonban még hiányzik. A villamosítás most egészen Balmazújvárosig folytatódik.

Balmazújvárosnál deponált keresztaljhalmok várnak a beépítésre

A pótlóbuszozás megkezdése előtt egy nappal Füzesabonyból Debrecenbe tartottunk és utunk során megörökítettünk pályamenti érdekességeket, vonatból talán már megismételhetetlen képsorokat. A MÁV FKG Kft. gépei mellett találkoztunk nagyvasakkal: Nohabbal és Púpossal is. Utóbbi március 13-a óta napi szinten jelfeladás-vizsgálatot folytat a nagyállomás és Tócóvölgy között.

A 001-es Nohabbal jelfeladás-vizsgálatot végeznek Debrecen környékén
Alföldi idill

A vasútbarátok kárára egy ideig a nyitóképünkön látható összeállítással sem találkozhatunk, Csörgővel legfeljebb a Tisza-tó sebesvonat élén. Ugyanis a korábbi vágányzáraktól eltérően ezúttal Hatvan helyett Miskolc szolgáltatja a vonalon forgó szerelvényeket, így be kell érnünk a Bz-szerelvényekkel.

Nagymacs környékén sínszálak tucatjai várják, hogy a jelenleginél megbízhatóbb pályát alkossanak

A 108-as vonalnak a térség ipari és gazdasági fejlesztésével összefüggő felújításáról, átépítéséről hat éve írtunk először

Az eleddig Macsként ismert Nagymacs állomás, ahol a tartóoszlopok egy rész már áll
Tócóvölgynél is már csak a drót hiányzik
Sőt, a tehervágányok felett már ki is épült, alattuk rotyog ki Jennifer, a Púpos

(Nyitóképünkön Simon Zsolt felvételén érkezik a füzesabonyi személy Tiszafüredre)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek