Eközben Oroszországban: fedélzeti számítógépet a vonatba!

Az oroszok mindent megoldanak egy csettintéssel – ezt már tudjuk. Hogy hogyan kell fedélzeti számítógépet beépíteni a mozdonyba, azt eddig még nem. De most ezt is megoldották minimális költségnöveléssel. A vagonweb.cz oldalon jelent meg egy RZSD felségjelű szerelvényről készült képgalériában az a kép, ami bármelyik közösségi portálon megállná a helyét, amelyik a napi hordalékot gyűjti össze. Az orosz technika nagyjainak újabb fergeteges gyöngyszeméről itt láthatják a galériát.
A Szokol névre hallgató projekt az orosz nagysebességű vonatok Moszkva és Szentpétervár közötti beindításáról szólt 2000-ben. Meg is épült a prototípus, az ES 250 típusú szerelvény, ami 250 kilométer per órás sebességre képes, s még fedélzeti számítógépet is építtettek belé. Két évvel később kudarcba fulladt a terv, így múzeumi tárgy maradt az egyetlen Szokol. A Moszkva–Szentpétervár vonalon 2009 decembere óta Siemens Velaro típusú szerelvények száguldoznak, amelyeket Németországban gyártottak.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!