Szuperkondenzátoros villamosok Rostockban
Forgalomba állt július végén az első Tramlink 6N2-as kocsi a rostocki villamoshálózaton. Az észak-németországi kikötőváros még 2011 áprilisában rendelt meg tizenhárom szuperkondenzátoros Vossloh-villamost a kiöregedő Tatra T6-os szerelvények leváltására. A beszerzés 37,6 millió eurós költségéből tizenkilenc milliót áll Mecklenburg-Előpomeránia szövetségi állam.
A teljes hosszban alacsonypadlós Tramlink 6N2-esek érdekessége, hogy tetejükön szuperkondenzátoros energiatároló egységek találhatók. Az ötrészes kocsik harminckét méter hosszúak, 2,65 méter szélesek, hetvenegy utasnak nyújtanak ülő-, valamint további százharminckilencnek állóhelyet, négy fő per négyzetméter értékkel számolva. Külön tér áll a kerekesszékkel élők és a kerékpárosok számára.
Mozgatásukról négy, egyenként száz kilowatt teljesítményű vontatómotor gondoskodik, amelyek maximum hetven kilométer per órás sebességre gyorsíthatják a kocsikat. Menet közben azonban hatvanas tempóban lesz korlátozva a száguldás. A járművek alkalmasak a város villamoshálózatának föld alatti szakaszain való közlekedésre is. A külső és belső dizájnt a Döllmann+Architektur álmodta meg. A villamosokat alacsony energiaigényű légkondicionáló rendszerrel szerelik fel. A kocsiszekrény és a forgóvázak között hőszigetelő réteg található.
A maradék egy tucat kocsi érkezése és forgalomba állása még az éven esedékes – írja a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!