Szabadka–Horgos: az alépítmény már majdnem kész

Tripolszki Dalibor   ·   2021.12.03. 15:00
211203_szabadka_01

A tömörítés gyakorlatilag befejeződött, elkészült az új vasbeton híd, és a felsővezetéktartó oszlopok nagy része is már áll. Ismét körülnéztünk a helyszíneken.

Minden jel arra mutat, hogy finisbe érkeztek az alépítményi munkálatok a Szabadka–Horgos országhatár–(Röszke–Szeged) vasútvonal felújítása kapcsán. A tömörítőgépek a végső simításokat végzik, áll az új vasbeton híd is, a felsővezetéktartó oszlopok java is a helyére került. Mindeközben a zúzottkő is folyamatosan érkezik, a szabadkai teherpályaudvar raktár mögötti részén tolja össze egyre magasabb hegyekbe a homlokrakodó gép. 

A felújítási munkálatokat végző orosz RZD International emberei jó tempóban építik össze a 25 méteres vágánymezőket, melyek egy részét már fel is rakodták a darus szállítószerelvényre. Ezek ugyan csak ideiglenes vágányként funkcionálnak majd, mivel a végleges vágány hosszúsínes, összehegesztett kialakítású lesz. Ehhez befutott az első hosszúsínszállítmány is, mely friss hengerlésű, idei gyártású, 120 méter hosszú sínszálakból áll. 

Egy apró rossz hír is ide kívánkozik: a Hartmann-kitérő (Subotica Javna Skladišta) megállóhelynél állt egy kis őrház, nevezetesen a 107-es, melyben a mellette lévő útátjáró sorompóját kezelő bakter teljesített szolgálatot évtizedeken keresztül. Nos, ez az épület már a múlté, nincs többé, elbontották, elhordták. A létesítmény arról is nevezetes volt, hogy a külső téglaburkolatán megannyi ott dolgozó őr hagyta ott a névjegyét téglába vésett nevek és dátumok formájában.

Tekintsék meg a szerző felvételeiből készült galériánkat!

Képaláírások:

1–3. kép: Utolsó simítások az alépítményen

4.: Zajlik a vágánymezők összeszerelése

5–6.: A jobb oldali híd már készen áll, azon lesz a szegedi vágány, míg a készülőfélben levő bal oldali a kihúzóvágány hídja lesz

7–8.: Kiszállításra kész mezők a szállítószerelvényen

9–10.: Betonaljak, sínek, vágánymezők, ameddig a szem ellát

11–12.: A donawitzi acélműben hengerelt hosszúszálak

13–16.: A kő útja 

17–18.: A 107-es őrház és annak hűlt helye. A háttérben az épülő peron

19–22: Ilyen és ehhez hasonló feliratok, vésetek díszítették az őrházat. A legrégebbi 1914-es keltezésű

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek