Szabadka–Horgos: az alépítmény már majdnem kész
![211203_szabadka_01](https://iho.hu/storage/26079/211203_szabadka_01.jpg)
A tömörítés gyakorlatilag befejeződött, elkészült az új vasbeton híd, és a felsővezetéktartó oszlopok nagy része is már áll. Ismét körülnéztünk a helyszíneken.
Minden jel arra mutat, hogy finisbe érkeztek az alépítményi munkálatok a Szabadka–Horgos országhatár–(Röszke–Szeged) vasútvonal felújítása kapcsán. A tömörítőgépek a végső simításokat végzik, áll az új vasbeton híd is, a felsővezetéktartó oszlopok java is a helyére került. Mindeközben a zúzottkő is folyamatosan érkezik, a szabadkai teherpályaudvar raktár mögötti részén tolja össze egyre magasabb hegyekbe a homlokrakodó gép.
A felújítási munkálatokat végző orosz RZD International emberei jó tempóban építik össze a 25 méteres vágánymezőket, melyek egy részét már fel is rakodták a darus szállítószerelvényre. Ezek ugyan csak ideiglenes vágányként funkcionálnak majd, mivel a végleges vágány hosszúsínes, összehegesztett kialakítású lesz. Ehhez befutott az első hosszúsínszállítmány is, mely friss hengerlésű, idei gyártású, 120 méter hosszú sínszálakból áll.
Egy apró rossz hír is ide kívánkozik: a Hartmann-kitérő (Subotica Javna Skladišta) megállóhelynél állt egy kis őrház, nevezetesen a 107-es, melyben a mellette lévő útátjáró sorompóját kezelő bakter teljesített szolgálatot évtizedeken keresztül. Nos, ez az épület már a múlté, nincs többé, elbontották, elhordták. A létesítmény arról is nevezetes volt, hogy a külső téglaburkolatán megannyi ott dolgozó őr hagyta ott a névjegyét téglába vésett nevek és dátumok formájában.
![211203_szabadka_02](https://iho.hu/storage/26080/211203_szabadka_02.jpg)
![211203_szabadka_03](https://iho.hu/storage/26081/211203_szabadka_03.jpg)
![211203_szabadka_04](https://iho.hu/storage/26082/211203_szabadka_04.jpg)
![211203_szabadka_05](https://iho.hu/storage/26085/211203_szabadka_05.jpg)
![211203_szabadka_06](https://iho.hu/storage/26084/211203_szabadka_06.jpg)
![211203_szabadka_07](https://iho.hu/storage/26083/211203_szabadka_07.jpg)
![211203_szabadka_07](https://iho.hu/storage/26087/211203_szabadka_07.jpg)
![211203_szabadka_08](https://iho.hu/storage/26086/211203_szabadka_08.jpg)
![211203_szabadka_09](https://iho.hu/storage/26088/211203_szabadka_09.jpg)
![211203_szabadka_10](https://iho.hu/storage/26089/211203_szabadka_10.jpg)
![211203_szabadka_11](https://iho.hu/storage/26090/211203_szabadka_11.jpg)
![211203_szabadka_12](https://iho.hu/storage/26091/211203_szabadka_12.jpg)
![211203_szabadka_13](https://iho.hu/storage/26092/211203_szabadka_13.jpg)
![211203_szabadka_14](https://iho.hu/storage/26093/211203_szabadka_14.jpg)
![211203_szabadka_15](https://iho.hu/storage/26094/211203_szabadka_15.jpg)
![211203_szabadka_16](https://iho.hu/storage/26095/211203_szabadka_16.jpg)
![211203_szabadka_17](https://iho.hu./images/iho-placeholder.png)
![211203_szabadka_18](https://iho.hu/storage/26101/211203_szabadka_18.jpg)
![211203_szabadka_19](https://iho.hu./images/iho-placeholder.png)
![211203_szabadka_20](https://iho.hu./images/iho-placeholder.png)
![211203_szabadka_21](https://iho.hu./images/iho-placeholder.png)
![211203_szabadka_22](https://iho.hu./images/iho-placeholder.png)
Képaláírások:
1–3. kép: Utolsó simítások az alépítményen
4.: Zajlik a vágánymezők összeszerelése
5–6.: A jobb oldali híd már készen áll, azon lesz a szegedi vágány, míg a készülőfélben levő bal oldali a kihúzóvágány hídja lesz
7–8.: Kiszállításra kész mezők a szállítószerelvényen
9–10.: Betonaljak, sínek, vágánymezők, ameddig a szem ellát
11–12.: A donawitzi acélműben hengerelt hosszúszálak
13–16.: A kő útja
17–18.: A 107-es őrház és annak hűlt helye. A háttérben az épülő peron
19–22: Ilyen és ehhez hasonló feliratok, vésetek díszítették az őrházat. A legrégebbi 1914-es keltezésű
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!