Már inkább pillangó, mint báb a horgosi vonal
A végéhez közelít a Szabadka–Horgos vonal metamorfózisa: a megújult infrastruktúra impozáns látványt nyújt.
A végéhez közelít a Szabadka–Horgos vonal metamorfózisa: a megújult infrastruktúra impozáns látványt nyújt.
„VIP-járatok” már most is ingáznak, huszonöt percre rövidül a két város közötti vasúti menetidő.
Ezúttal a horgosi, királyhalmi és a hajdujárási állomások felújítási munkálatain néztük körül, egy kis palicsi kitérővel.
Szinte megállás nélkül dolgozik a Szabadka–Horgos(–Szeged) vasútvonal szerbiai szakaszának újjáépítésén az orosz kivitelező. Ezúttal Hartmann-kitérőnél és Palicson néztünk szét.
Az ünnepek idejére leálltak a felújítási munkálatok, megnéztük, hol tartanak Palicson, Hartmann kitérő megállóhelynél és a szabadkai állomásnál épülő két hídnál.
Megkezdték a készre szerelt vágánymezők fektetését.
A tömörítés gyakorlatilag befejeződött, elkészült az új vasbeton híd, és a felsővezetéktartó oszlopok nagy része is már áll. Ismét körülnéztünk a helyszíneken.
Nem lazsálnak az oroszok: a kivitelező RZD International látványosan halad a horgosi vonal rekonstrukciójával.
Rohamtempóban zajlik a (Szeged–)Röszke–Szabadka vasútvonal szerbiai szakaszának átépítése.
Az RZD International vágányfektető daru segítségével bontja a régi, "C" felépítményű vágányt.
A Szabadka–Belgrád vasútvonal rekonstrukciója alatt a röszkei határátmenetet is kerülő útvonalnak használnák a tehervonatok.