Halad a horgosi vonal felújítása
Az RZD International vágányfektető daru segítségével bontja a régi, "C" felépítményű vágányt.
Jó ütemben zajlik a Szabadka–Horgos (Horgoš)–(Röszke–Szeged) vasútvonal szerbiai szakaszának átépítése, felújítása, mely egy hónapja kezdődött. A kivitelező, az orosz RZD International vágányfektető daru segítségével bontja az országhatártól Szabadka irányába a régi, "C" felépítményű vágányt.
A művelet során a pályát 25 méteres szakaszokra vágják fel, ezeket a vágánymezőket a daru kiemeli az ágyazatból, majd a mögötte lévő kocsikra pakolja. A szerelvényt vagy a SrbijaKargótól bérelt 644-017-es Macosa-dízelmozdonnyal, vagy az utóbbi időben gyakrabban felbukkanó szabadkai állomási tartalék dízelgép, a 621-112-es mozgatja.
A határ és Horgos közötti szakasz vágánymezőit Horgos állomáson rakodták le és bontották szét, míg a többit Szabadkára, az ottani teherpályaudvarra viszik. Mivel teljesen új pályát fognak kiépíteni, a közbenső állomásokról, vagyis Királyhalomról (Bački Vinogradi) és Palicsról (Palič) egészben szállítják el a kitérőket. Ezek közül kettő Zomborba került, de a tervek szerint Zenta is kap majd belőlük.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!