Rohamtempóban újul a vasút Szabadkánál
Nem lazsálnak az oroszok: a kivitelező RZD International látványosan halad a horgosi vonal rekonstrukciójával.
Miután a kivitelezők elbontották a pályát és a szabadkai állomás melletti vasúti hidakat, nekiláttak az alépítmény elkészítéséhez az újjáépülő Szabadka–Horgos–(Szeged) vasútvonalon.
Előző cikkünkben már nagyjából körvonalazódott a helyzet Horgos állomáson és környékén, most viszont lássuk, mi a helyzet a szabadkai állomás közvetlen közelében. A régi vasszerkezetű hidakat vasbeton szerkezetű hidak váltják, amik szédületes gyorsasággal készülnek, mivel lényegében már csak ezek hátráltatják a munkálatok további folyását. Emellett vasbeton támfal is épül a szegedi és a hozzá képest magasabban futó kihúzóvágány közé. A leendő híd előtt és után viszont már kész alépítmény várja a vágányzatot.
A másik lényeges dolog, hogy megérkezett az első szállítmány betonalj és sín. Az aljakat egyelőre szorosan egymás mellé és fölé rakodják. A későbbiekben a szomszédos vágányon alakítják ki, illetve állítják össze a huszonöt méteres vágánymezőket, melyeket a bontásból már ismert daru fog a helyükre emelni.
Galériánk képaláírásai:
1–3. kép: Készülnek a hidak. A háttérben az említett támfal látható
4. kép: A kész alépítmény az állomás felé
5–10. kép: A betonaljak lerakodása és a beépítésre váró sínek
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!