Nincs meglepetés: a ZSSK egyedül maradt a rajeci vonal pályázatán

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.12.14. 18:00
Mravec_01

Szlovák médiainformációk szerint a Közlekedési Minisztérium kizárta a Leo Expresst a Zsolna–Rajec vasútvonal kiszolgálására irányuló nyílt közbeszerzési pályázatból. A másik versenytárs, az Arriva pedig visszalépett. Így már csak a vonalon jelenleg is szolgáltatást nyújtó állami ZSSK személyszállító vasúttársaság maradt „versenyben”. Az alternatív vasúti személyszállító vállalatok már hónapokkal ezelőtt figyelmeztettek arra, hogy a kiírt pályázatnak olyan követelményei és határidejei vannak, amelyek teljesíthetetlenek - vagyis inkább kizárólag a ZSSK tudja teljesíteni azokat.

(fotó: ZSSK)

A Leo Express képviselője a pályázati feltételeket egyszerűen teljesíthetetlennek minősítette, mivel a olyan szoros határidőket szabtak, ami alatt lehetetlen felkészülni egy vasútvonal kiszolgálásának átvételére. Ehhez nemcsak megfelelő járműveket, de kiszolgáló személyzetet is be kell szereznie a vasúttársaságnak. Jövő év februárjáig azonban ez lehetetlenség. Hasonló okok miatt lépett vissza az Arriva is. Nagy valószínűséggel tehát a huszonegy kilométer hosszú regionális vonalon Zsolna és Rajec között továbbra is a ZSSK lesz a szolgáltató, mint eddig. A szlovák közlekedési tárca lezártnak tekinti a versenypályázat elbírálási folyamatát, s azzal védekezik, hogy az előzetes értesítést már több mint egy éve nyilvánosságra hozták a TED (Tenders Electronic Daily) rendszerben.

A Zsolna–Rajec vasútvonal az első olyan vasútvonal Szlovákiában, amelynek a szolgáltatóját nyílt közbeszerzési pályázaton választják ki. Ezen kívül még a Pozsony–Révkomárom és a Kassa–Szepsi vasútvonalat tenderezteti majd az illetékes minisztérium.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek