Ne feledje: szombaton indul a metrófelújítás belvárosi szakasza

iho   ·   2020.11.06. 12:00
00_m3_kozepso_szakasz

Az M3 metró november 7-étől nem jár a Lehel tér és a Nagyvárad tér között, helyette sűrű követésű pótlóbuszokkal vagy a lezárt metrószakaszt elkerülő felszíni járatokkal utazhatnak. A pótlóbuszok előnyben részesítése miatt autóval is nehezebb lesz a belvárosban haladni, ezért minden Budapesten közlekedőnek az eddiginél hosszabb utazási időre kell számítani.

Lezárják az M3 metró Lehel tér és Nagyvárad tér közé eső szakaszát november 7-étől, szombattól – elkezdődik a metrófelújítás harmadik, egyben utolsó nagyobb etapja.

A Nagyvárad tér és a Lehel tér között M3 jelzéssel metrópótló busz közlekedik majd a közúti kapacitások teljes kihasználásával, a csúcsidőben 45 másodpercenként indulva, gyorsaságuk érdekében a lehető legtöbb szakaszon buszsávban haladva. A Lehel térre érkezők belvárosba való eljutását segíti a hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben, a Lehel tér és a Nyugati tér között közlekedő M14-es pótlóbusz. Számos végállomáson és csomópontban tartalékbuszok állnak majd rendelkezésre, hogy gyorsan forgalomba állíthatók legyenek szükség esetén.

Ahogy az északi, majd a déli szakaszon végzett metrófelújítás idején, a BKK a legtöbb városrész felől most is bővíti a lezárt belvárosi metrószakaszt elkerülő, közvetlenül a belváros vagy az üzemelő metróvonalak felé közlekedő járatok kínálatát. Érdemes megfontolni, hogy belvárosi úti célunkat ne feltétlenül a metrópótló buszokkal, hanem az azok mellett valós alternatívát jelentő, nagy kapacitású felszíni járatok – köztük az új 2M villamosjárat, a hétköznap is meghosszabbított útvonalon közlekedő 72M, illetve az angyalföldi Vizafogón a Dagály utcáig meghosszabbított útvonalú 79M trolibusz – igénybevételével érjük el. A belvárosban kedvező átszállási lehetőségeket kínál emellett az M1, az M2 és az M4 metróvonal, a 4-6-os villamos, a sűrűbben közlekedő 2-es villamos és a kiskörúti villamosok.

Autóval járok, mire számítsak?

Hosszabb utazási időre.

A közúton közlekedőknek a pótlóbuszok útvonalán, azaz a Váci út–Lőportár utca és az Üllői út–Könyves Kálmán körút csomópontok között, a Váci út–Nyugati tér–Bajcsy-Zsilinszky út–Deák Ferenc tér–Károly körút–Astoria–Múzeum körút–Kálvin tér–Üllői út nyomvonalon kell jelentősebb változásokra készülni.

Az M3-as metróvonal pótlása által jelentősen érintett útvonalak, különösen a Kiskörút használata helyett a BKK az autóval közlekedőknek javasolja elkerülni a belvárost. Kerülőútként elsősorban a Hungária körgyűrű ajánlott, emellett érdemes megfontolni az alsó rakpartok használatát is. Az Erzsébet híd–Kossuth Lajos utca–Rákóczi út tengelyt érdemben nem érinti a metrópótlás, ez az útszakasz az eddigiekhez hasonló módon lesz használható.

A BKK az autóval közlekedőket kéri, hogy útvonalukat mindig a valós idejű közlekedési és útinformációkat használó alkalmazásokkal, például a Waze-zel vagy a Google Maps-szel tervezzék meg.

Bringás vagyok, engem is érint a metrófelújítás?

Igen, a metrófelújítás a kerékpárral közlekedőknek is tartogat változásokat. Ezek közül a legfontosabb, hogy a metrópótló buszok gördülékeny haladását segítő forgalomtechnikai változások miatt a Kiskörúton jelentős komfortcsökkenésre kell számítani a bringával közlekedőknek, az Üllői úton pedig megszűnik a közös autóbusz-kerékpársáv, szabályosan csak a szélső „általános” forgalmi sávban lehet tekerni. A BKK továbbra is ajánlja a Nagykörúti kerékpársávok használatát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.