Megnyugodhat, idén hozzá sem nyúlnak a 3-as metróhoz!
„A metrópótló buszok körül kialakult tragikomédia odavezetett, hogy jelen állás szerint leghamarabb nyolc hónap múlva állhatnak forgalomba az új buszok. Igaz nincsenek késésben, hiszen az állomások felújítására kiírt tender eredményhirdetését épp a minap tolták el szeptember 1-jére” – olvasható az Omnibusz blogon, ahol ebben a posztban más „selymes gyöngy” is van.
Eközben Tarlós A főváros el akarja készíttetni a 3-as metróvonal meghosszabbításának terveit Káposztásmegyerig – közölte Tarlós István főpolgármester a Klubrádió csütörtök déli műsorában. Tarlós Istvánt a Népszabadságban csütörtökön megjelent információról kérdezték, amely szerint a fővárosi önkormányzat ismét előveszi az M3-as metróvonal meghosszabbításának tervét. A főpolgármester ennek kapcsán azt mondta, hogy a meghosszabbításról nem léteznek tervek, de azokat szeretnék elkészíttetni. A főváros ezt saját forrásból meg tudja tenni – tette hozzá. Közlése szerint a meghosszabbítás „lényegileg független” a meglévő metróvonal felújításától, az annak támogatására megpályázott uniós forrásoktól. – Ha a tervek készen vannak, akkor ott is egy lépéssel előbbre vagyunk, hogy annak a kivitelezése ebben a ciklusban megkezdődhetne, ez teljesen illuzórikus, és ilyet senki nem ígért soha – fogalmazott Tarlós István. Hangsúlyozta: most nem a meghosszabbításra kell koncentrálni, hanem a napi félmillió utast szállító rossz állapotú vonal felújítására. |
Például: „hét vállalkozás próbál szerencsét a metrópótlás buszainak üzemeltetésére: az egyik a Magyar Villamos Művek (MVM Zrt.), akiknek, ha szigorúan vesszük a BKK szabályait, semmi esélye sincs a kiszervezés elnyerésére, ugyanis az ilyen közbeszerzéseken csak olyan vállalkozások indulhatnak, amelyeknek van releváns tapasztalata a hazai személyszállítási piacon.
Indul a főváros közlekedési vállalata, a BKV is. Nagy valószínűség szerint ők tudják a legolcsóbb ajánlatot adni, hiszen élő szerződésük van a lengyel Solarisszal, akik korábban igencsak nyomott áron próbáltak eladni 75+75 csuklós buszt. Ha a BKV nyerne, az teljesen feleslegessé tenné az elmúlt fél évben lezajlott pótló buszos hajcihőt. Ezért azt gyanítjuk, hogy a BKV-t, ahogy a korábbi kiszervezéseknél is, valamilyen mondvacsinált okkal kizárják a versenyből.
Az újonnan alakult Budapest–Busz Zrt. is indulna a megmérettetésen. Ők nem ismeretlenek a személyszállítási piacon, hiszen a cég tulajdonosa a nyíregyházi Trans-Tour Kft.
Biztos, ami biztos alapon a debreceni Inter Tan-ker (ITK Kft.) két céggel is indul a közbeszerzésen. Az anya vállalaton kívül, a Budapesten nem ismeretlen Inter Tan-ker City Kft. is próbálkozik. A fenti cégeken kívül egyébként a Volánbusz és a VT-Arriva is szívesen pótolná a 3-as metrót a felújítás ideje alatt.”
A BKK közöl: elindult az M3-as metró pótlásához szükséges közbeszerzési eljárás, nem igaz a Népszabadság állítása„2016. július 12-én a BKK elindította az M3-as metró felújításának idejére szükséges pótlóbuszok megrendelésére irányuló közbeszerzési eljárást a részvételi felhívás elküldésével. Nem igaz tehát a június 27-i Népszabadság »Megint a fékre léptek« című cikkének állítása, amely szerint a tender kiírásának elmaradása miatt csúszik a metróvonal rekonstrukciója. A részvételi jelentkezések benyújtásának határideje éppen a mai napon járt le, jelenleg azok bírálata zajlik.
A Fővárosi Közgyűlés 2016. június 8-án tárgyalta az M3-as metró vonalának infrastruktúra-felújításához szükséges járműpótlásról szóló előterjesztést és a következő döntést hozta: »Amennyiben a Kormány az erre irányuló döntése alapján a járműpótlást szolgáltatás megrendelés útján támogatja, valamint ezen konstrukcióval felmerülő határidő korlát nélkül a teljes többletköltség fedezetét biztosítja, úgy az M3 metrópótlást 150 darab járműre irányulóan szolgáltatás megrendelés útján kívánja biztosítani és felhívja a BKK Zrt-t, hogy a szolgáltatás megrendelésére irányuló feltételes közbeszerzési eljárást indítson meg. Az esetleges többletköltség fedezet biztosításáról szóló kormányhatározatnak 2016. július 5-ig az illetékes hivatalos közlönyben meg kell jelennie.« A közgyűlési döntéssel összhangban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) június 29-i igazgatósági ülésén jóváhagyta a „Szolgáltatási szerződés kötése közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére” tárgyú közbeszerzési eljárás megindítását.
Az M3-as metró pótlásáról szóló 1318/2016. (VII. 1.) Korm. határozat szerint a kormány költségvetési támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata számára a 150 metrópótló busz szolgáltatása megrendelésével járó esetleges többletköltségek fedezetéül. Erre tekintettel a BKK az Európai Unió Hivatalos Lapjában (TED) június 17-én közzétette a metrópótlási szolgáltatás megrendeléséről szóló közbeszerzési eljárást meghirdető időszakos előzetes tájékoztatót. A BKK a szándéknyilatkozatot benyújtó gazdasági szereplőknek az eljárást megindító részvételi felhívást közvetlenül is elküldte, ezzel tehát – ellenben a Népszabadság állításával – az M3-as metrópótlás szolgáltatásának megrendelésére irányuló közbeszerzési eljárás megindult.
A részvételi jelentkezések benyújtásának határideje 2016. július 27. 8:30 volt, azaz ma délelőtt járt le. A BKK a jelentkezéseket az előírt határidőben felbontotta, jelenleg azok bírálata zajlik” – olvasható a BKK közleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!