Már a kábeleket feszítik az M44-es tiszaugi hídjánál
2018 nyara óta zajlik a kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszán. A beruházás különlegessége az 556 méter hosszú Tisza-híd, amelynek építése az ütemtervnek megfelelően halad.
Az elmúlt időszakban elkészültek az ártéri hidak és a mederhíd (307 méter) alépítményei, helyükre kerültek az ártéri hidak felszerkezetéhez tartozó, előregyártott vasbeton hídgerendák, melyek hossza összesen 5100 méter. Ezeken felül megtörtént a vasbeton pályalemezek megépítése is – írja a NIF sajtóközleménye.
A mederhíd szakasz építése is ütemesen zajlik. A 44-es főútról jól láthatóak az ekhós szekérre emlékeztető pilonok. Az elmúlt évben a mederhíd acélszerkezeti egységei a két partról egyre közeledtek egymáshoz, mígnem 2020 novemberében összeért a hídszerkezet a Tisza folyó feletti szakaszon.
Az eddig megépült építményről néhány fontosabb adat:
- több mint 5800 méter vasbeton cölöp készült 1 és 1,3 méteres átmérővel;
- 2573 tonna szerkezeti acél épült be a mederhíd 307 méteres szakaszán;
- több mint 15 ezer köbméter beton beépítése, melyből 1600 köbméter a pilonszerkezet.
A műtárgy építése mellett az útépítési munkák is a terveknek megfelelően haladnak. A híd környezetében jelenleg az árvízvédelmi töltések korrekciója, valamint a későbbi megközelíthetőségüket biztosító fel- és levezető rámpák kialakítása zajlik.
Az elmúlt hetekben a hídpályát tartó ferdekábelek építéséhez és feszítéséhez, azaz a legspeciálisabb és egyben a leglátványosabb munkarészéhez érkezett a Tisza-híd megvalósítása, amely az elmélet és a gyakorlat összhangjának igazi próbatétele. A tiszaugi oldalon megkezdődött a legalsó nyergeket kitöltő feszítőkábelek befűzése, és tervező által megadott értékekre megfeszítése.
A kábelfűzési és feszítési munkák mellett jelenleg az ártéri hidak vasbeton szegélyeinek építése zajlik.
A hátralevő feladatok folyamatos munkavégzést, nagy technológiai fegyelmet és odafigyelést követelnek meg a kivitelező csapatoktól annak érdekében, hogy ez az országban egyedülálló hídszerkezet 2021 őszén átadható legyen az utazóközönségnek.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi nettó 51 milliárd 308 millió 917 ezer 861 forint értékben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!