Késik a Csúó-sinkanszen átadása
A JR Central már nem számol azzal, hogy 2027-ben elindulhatnak a maglev-vonatok Tokió és Nagoja között.
A vasúttársaság nem akart jóslatokba bocsátkozni az új határidőt illetően, mivel jelenleg még nem tudják, hogy mikor kezdődhet meg az alagútépítés Sizuoka prefektúrában – a műtárgy kifúrása és befejezése legalább tíz évet vesz majd igénybe. Kihangsúlyozták azonban, hogy mindent meg fognak tenni azért, hogy mennél hamarabb felvehessék a forgalmat.
A gigaprojekt késését azt követően jelentette be a JR Central, hogy a Sizuoka prefektúra kormányzata azzal az indokkal nem adta meg az engedélyt a munkálatok elindításához, hogy a közel kilenc kilométernyi alagút létrehozása befolyásolhatja az Oi folyó vízhozamát.
A tavalyi év vége felé még arról szóltak a hírek, hogy a prefektúra aggodalmai megoldódhatnak: a vasúttársaság egy a víz áramlását szabályozó gát használatát javasolta, melyet a kormányzat el is fogadott. A japán földügyi, infrastrukturális, közlekedési és turisztikai minisztérium decemberi jelentése viszont már arról írt, hogy a maglevpálya építése károsíthatja a Minami-Alpok ökológiáját.
Ezzel egyidejűleg a vasúttársaság közölte: kénytelen lesz az eddigi 2027-es elkészülési határidőt azon túlra kitolni a sizuokai építési területen tervezett Déli-Alpok-alagút helyzete okán, ahol a fúrási munkálatokat eddig még el sem tudták kezdeni. A tervezett befejezés évét pedig egy későbbi szakaszban fogják csak tudni megmondani, amikor már látható lesz egy hozzávetőleges dátum – jelenti a Railway Gazette.
A Csúó-sinkanszenről részletesebben az Indóház 2013. októberi számában olvashatnak. A lap megrendelhető ide kattintva vagy megvásárolható személyesen a szerkesztőségben.
(Nyitóképünkön a mágneses lebegtetést alkalmazó Csúó-sinkanszen prototípus-szerelvénye. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!