Ismét Mexikóba szállíthat metrókat a CAF
Mexikó Nuevo León szövetségi tagállamának kormányzata által odaítélt pályázat értéke 3,26 milliárd mexikói peso, körülbelül 251 millió dollár. A kontraktus értelmében a CAF huszonkét szerelvény gyártására, szállítására és húszévnyi karbantartására kapott felhatalmazást, valamint két évig alkatrészeket is biztosít a vonatokhoz. A szerződés egy további négy szerelvényre szóló opciót is biztosít a monterrey-i metróhálózat-üzemeltető Metrorrey számára.
Monterrey városának hét és fél kilométer hosszú hármas metróvonalán még javában folynak az építési munkálatok. A közép-amerikai ország kormánya 2013 novemberében bízta meg a Garza Parke, a Moyeda Construction és az Alstom konzorciumát a pálya létrehozására, ami 2,17 milliárd pesót kóstál. Előzőleg, 2013 februárjában a mexikói hírközlési és közlekedési minisztérium (SCT), valamint Nuevo León állam kormányzata kötött egy 5,6 milliárd peso értékű együttműködési megállapodást.
A Railway Gazette arról ír, hogy a hármas vonal a belvárosi Barrio Antiguo megálló és a belvárostól északkeletre található városi kórház (Hospital Metropolitano) megállók között összesen hat megállót fog felfűzni. A pálya 6,65 kilométeren fut majd töltésen, föld alatt mindössze a déli végállomás Barrio Antiguót követő háromszáz méteren. Mivel a megálló közel található a kettes vonal General I. Zaragoza megállójához, egy ötszázötven méteres föld alatti alagúttal kötik össze a két vonalat.
A bő egymillió lakosú Monterrey metróhálózata jelenleg két vonalból áll. Az első, 18,5 kilométer hosszú kelet-nyugat irányú vonalat 1991-ben adták át. 1994-ben nyitott meg a második, észak–dél irányú vonal első, mindössze négy és fél kilométeres szakasza, amit 2008-ban nyolc és fél kilométerrel bővítettek ki észak felé. A két vonalon összesen nyolcvannégy, két- és háromrészes szerelvény közlekedik, melyek közül huszonkettőt szintén a CAF gyártott.
Nuevo León szövetségi állam ambiciózus tervei szerint 2015 augusztusában el is indulhat a forgalom a monterrey-i hármas metrón. A vonalat számítások szerint naponta kétszáznyolcvanezer utas fogja használni – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!