Forgalomba állt az MTMG Ludmillája
2018. december elején érkezett Komáromba az MTMG első Ludmillája, majd az év vége előtt követte a második is. Eltelt némi idő, míg a 232 453-asra felkerült a magyar vonatbefolyásoló berendezés, de kedden teljesítette a gép a házi futópróbáját és másnap már forgalomba is állt. Először tartályvonatot továbbított Komáromból Pusztaszabolcsra, onnan nyitott vagonokkal Dombóvárra közlekedett, csütörtökön pedig már Dunaújvárosbanis megfordult.
Úgy tudjuk, hogy a hamarosan a 232 055-ösre is felkerül az EVM, így már két nagymozdonnyal üzemelhet a vasúttársaság. Annál is inkább fontos ez, mert jelenleg az MTMG-nél lévő alapítványi M61 010-es forgóváz-felújításon van, a bérelt, egykor még román Ludmilla (a korábban a GYSEV-nél is üzemelő 651 008-as, amely ma már orosz tulajdonban van) pedig visszatért oda, ahonnan az MTMG gépei jöttek: Lettországba, felújításra.
Az MTMG Ludmilláiban az eredeti, tizenhat hengeres Kolomna-motor üzemel, ez a mozdonytípus az egyesített német vasútnál a 232-es sorozatként ismert. A GYSEV és a Kárpát Vasút mozdonyai 233-as sorozatúak, amelyeket az eredeti motor kistesójával, tizenkéthengeres, de fiatalabb erőforrással újítottak fel.
Miután az MTMG „Lúdjai” kék–bordó fényezést kaptak, a GYSEV 648-as sorozatú mozdonyai pedig a soproni zöld–sárga–fehér színvilág szerint lettek (csak nem Lettországban, hanem Németországban) felújítva, a GYSEV által korábban bérelt 651-esek DB-s színvilágát jelenleg egyedül a Kárpát Vasút még Sopronban felújítás alatt lévő 233 441-ese képviseli.
Hogy még véletlenül se lehessen beleunni a magyarországi Ludmillákba, a korábban Romániából bérelt mozdonyok 651-es sorozatjele és a GYSEV 648-as sorozata után az MTMG gépei most újabb számsort honosítanak meg hazánkban. A komáromi bázisú orosz hölgyek ugyanis megtartották német pályaszámukat, így 1232 453 virít a most forgalomba állt mozdony homlokfalain.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!