Miért figyel kályhacső az MTMG Ludmillájának vezetőállásáról?

Vörös Attila   ·   2018.12.06. 18:45
239luud

A hétvégén megérkezett Komáromba az MTMG magán-vasúttársaság egyik újonnan lízingelt nagydízele, a német eredetű 232 453-as pályaszámú Ludmilla. Nyári hír volt, hogy hazai vasúttársaságok hat Ludmillát is beszereznek, így a GYSEV, a Kárpát Vasút és az MTMG is két-két gépet. Mivel a mozdonyok már hosszabb ideje csak álltak Németországban, az itthoni bevetésük előtt fel kell újítani őket. Az MTMG két Ludmilláját, az ex Br 232 055-öst és a 453-ast információink szerint Lettországban újították fel, amibe a külső fényezés is beletartozott. Ízlések és pofonok, de a három féle szürke és a két kék plusz lilás-bordó találkozása egyedi élményt nyújt minden szemlélőnek.

A kék, kályhacsöves fele a Ludmillának (Vörös Attila képei)

A Ludmilla várhatóan nem mostanában fog még tehervonatok élén pompázni, semmiféle felirat nincs még rajta, a pályaszáma is egy A4-es papíron van a vezetőállás oldalablakára ragasztva. De a kedvencünk az ablakon kivezetett kályhacső: a hidegre szerelt gépen is szükség volt felügyeletre, vélhetően a szeneskályha tartotta a kísérő személyzetet melegen (a railtrans.sk felvételén látszik, ahogy füstöl...). „Kicsit hosszabb lenne, áramszedő lenne” – tette hozzá egy arra járó vasutas kedden Komáromban.

Gyanakvóan méregeti egymást a két különleges fizimiskájú mozdony Komáromban

Különben mindhárom említett vasúttársaságnak van már Ludmilla-tapasztalata. Az MTMG most is használ egy bérelt gépet, főleg a Fehérvár-környéki terelésen lehet vele összefutni a Komárom–Sárbogárd/Pusztaszabolcs tengelyen, az RCH vonatainak az élén. A Kárpát Vasút nyáron foglalkoztatott egy ex-GYSEV-es Ludmillát, a GYSEV-nek pedig a megelőző években négy Ludmillája is volt, amiket főleg a 2011-ben a MÁV-tól üzemeltetésre átvett vonalakon foglalkoztatott. A GYSEV Ludmilláiról ezt az összefoglaló cikkünket nézzék meg!

AZ MTMG bérelt Ludmillája robog a 44-es vonalon Pusztaszabolcs felé egy dunaújvárosi tehervonattal

A zöld-sárga vasúttársaság kérdésünkre további részleteket is elárult a közeljövőben érkező két Ludmillájáról: A GYSEV Cargo Zrt. által vásárolt két BR 233-as (Ludmilla) típusú dízel mozdonyon ezekben a hónapokban teljes körű felújítást végeznek el a DB Instandhaltung cottbusi műhelyében. A rekonstrukció elvégzése után érkeznek majd Magyarországra a járművek, amelyekbe az EVM berendezést már a GYSEV Zrt. szakemberei építik be. A mozdonyok teljesen új festést, valamint a GYSEV Cargo Zrt. dizájn-elemeit megjelenítő matricázást kapnak. A vontatójárművek a magyarországi hatósági próbafutások lebonyolítását követően, várhatóan jövő tavasszal állnak majd forgalomba. A BR 233-as (Ludmilla) típusú mozdonyokat a vasúttársaság elsősorban az észak-déli közlekedési tengelyen zajló árufuvarozásban használja olyan vonalszakaszokon, amelyeken nem épült ki a villamos felsővezeték-hálózat.

Bélavárról indul a Pécs–Szombathely járattal a GYSEV 651 008-as gépe 2014-ben

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Új ebrendelet lépett életbe a vasúton

MÁV/iho   ·   2024.11.06. 11:00

Változnak, egyszerűbbé válnak a kutyák és gazdáik utazására vonatkozó szabályok a MÁV-csoportnál. Már mminden helyjegyes vonaton szállítható kis- és közepes termetű kutya zárt doboz nélkül, csupán póráz és szájkosár használata mellett.