Csak a Budapest Airporton múlik a Ryanair-nyitás
A Ryanair megszerezte új budapesti járataira a résidőket a külföldi fogadó repterektől, ám a Budapest Airport még nem bólintott rá a járatnyitásokra – a tét az, hogy mennyit lehet engedni Európa legnagyobb diszkont légitársaságának úgy, hogy többiek ne követeljenek kompenzációt – írja a Napi Gazdaság.
A gazdasági napilap szerint ma a Ryanair képviselője megkísérli jobb belátásra bírni a Budapest Airport vezetését: a Malév csődje után engedjék elindítani az ultra low cost légitársaság bejelentett járatait. Mint ismert, a Malév csődjét követő órákban a fapados cég vezérigazgató-helyettese azonnal Budapestre érkezett és négy gép Ferihegyre telepítését és 31 útvonal repülését jelentette be – előtte tárgyalt az NFM és a Budapest Airport illetékeseivel. A budapesti bázist március 31-ig a téli menetrend okán máshonnan kivont gépekkel teljesítette volna a légitársaság, de ígérték: a nyári menetrend indulására már lesz valóban Budapestre delegált gépmadár.
A foglalási portálon hamar meg is jelentek az ajánlatok, tömegével voltak fenn „kopogtató”, 10 eurós jegyek, ám hamar híre ment: a Ryanair olyan járatokra kezdett el jegyeket értékesíteni, amelyek még nem kaptak zöld jelzést a repülőterektől. Az elmúlt órákban ugyanakkor finomhangoláson ment át a portál és a Ryanair pontosította, hogy mely desztinációkba mikori időponttól tervezi indítani járatait. Ezek a járatindítási módosítások azt jelenthetik, hogy a légitársaság meg tudott állapodni a járatok fogadásáról a külföldi repterekkel. Ezt az ecoline-nak nyilatkozta a Ryanair sajtóosztálya is megerősítette: az útvonalak indulásához szükséges résidőket már lekötötték, s már „csak” a Budapest Airporttal kell megegyezniük.
A Ryanair szerint többszöri megkeresésük ellenére a Budapest Airport nem reagált ajánlatukra. A Liszt Ferenc reptér üzemeltetőjének arról kell döntenie, hogy a járatdömpingért elfogadja-e a kemény tárgyalási módszereiről híres cég ajánlatát, amely – ismerve a Ryanair elvárásait – komoly extra kedvezményeket várna el a Budapest Airporttól. Ez viszont olyan precedenst jelenthet, amely miatt akár a többi társaság is a szerződés újratárgyalását kérheti a reptértől, amelynek a Malév tranzitutasainak kiesése miatt így is tetemes veszteséggel kell újratervezni az idei évi bevételeit.
A Ryanair sajtóosztálya az ecoline oldalán is figyelmezteti az utasokat, hogy ha nem sikerül megegyezni a budapesti reptérrel, akkor kénytelen lesz elhalasztani a bázisnyitást. Sajnálatosnak tartják a reptér késlekedését és remélik, ez nem sodorja veszélybe a járatindítást.