Kiderült, mit vár a szakminisztérium a MÁV-csoport átalakításától
Három plusz egy nagy szervezeti egységbe tömörülve 2025 elején indul a nemzet közlekedési vállalata.
Három plusz egy nagy szervezeti egységbe tömörülve 2025 elején indul a nemzet közlekedési vállalata.
Az eljárás nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással sem jár, de a piacot meg lehet szondáztatni – egyébként 950 milliárdos üzletről van szó.
A Hungrail október elején tartott Magyar Vasút konferenciáján pályavasúti kérdések is felmerültek. A MÁV Zrt. javaslata szerint a HHD bizonyos szempontok szerinti mérséklésével ösztönöznék a vasútvállalatokat forgalmaik növelésére. A magánvasúti érdekképviseletet kérdeztük a javaslat fogadtatásáról.
Az éjszakai órákban nagygépes vágányszabályozást végeznek, ami a megszokottnál nagyobb zajjal jár.
Miután a Gyökeres- és a Répás-árok fölött megszületett az áthidaló megoldás, a még hátralévő rekonstrukciós teendők végeztével a 11. számú vasútvonalon október 6-tól ismét teljes hosszban közlekedhetnek a vonatok.
Körlevélben fordult a hazai sajtóhoz a szakminisztérium, mondván az ÉKM a Komlót keresztülszelő vasúti pálya kiváltásának vizsgálatát és nem megszüntetését rendelte el. Megismerhetik a helyi polgármester régikeletű szándékát is, de akkor hol van itt a 360 fokos fordulat?
Száznegyven éve nyitott meg a Keleti, 1884. augusztus 16-án gördült ki az első vonat a pályaudvarról Miskolc irányába. A kerek születésnapra változatos programokkal készült a vasúttársaság a gyerekeknek és a felnőtteknek egyaránt.
A Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton augusztus 19-én tartják a „Gyermekvasút nyomában” elnevezésű, húsz kilométeres éjszakai teljesítménytúrát. Az ünnepi hétvége minden napján nosztalgiavonatokkal is várják a kisvasutazni indulókat.
A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter a tárca sajtótájékoztatóján, a közlekedési infón. A terv megvalósítása a MÁV élén lezajló személycserékkel indult.
Pafféri Zoltán helyébe szeptember elsejétől Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese lép.
Szajol állomáson megjavították a biztosítóberendezést – adta hírül a MÁV. Azt már mi tesszük hozzá, az üzemzavar hátterében az állt, hogy egy vasutas a villanykapcsoló helyett a biztosítóberendezés vészleállításgombot nyomta meg.
Források kerestetnek, terítéken a vasútfinanszírozási lehetőségek kiszélesítése.
Tovább romlott a baleseti statisztika a MÁV hálózatán: a mai napig 35 baleset történt vasúti átjáróban a KRESZ megszegése vagy figyelmetlenség miatt, hat esettel több, mint az elmúlt év azonos időszakában.
Vagyis nem nyúltak a műtárgyhoz, és utolsó utáni megoldásként a tehervonatok továbbra is közlekedhetnek a Sorút és a Csepel-sziget között.
A felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése és a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztéséről folytatott tárgyalásokat a magyar és a szlovák vasúttársaság vezetője Pozsonyban.