Csaknem háromszáz új IC-kocsit venne a MÁV
Legalábbis a piaci konzultációt már kiírták hozzá. Jöhetnek az újabb IC+-ok?
Legalábbis a piaci konzultációt már kiírták hozzá. Jöhetnek az újabb IC+-ok?
Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.
Fordulatot hozott az előző év a jegyvásárlási szokásokban is, ugyanis az online jegyváltás beérte a pénztári értékesítést, a jegy- és bérlettermékek harmincnyolc százalékát vették már az Elvirával vagy a MÁV app segítségével.
A szolgáltatás jeles évfordulója alkalmából november 25-én, szombaton jubileumi rendezvénnyel várja az érdeklődőket a Keleti pályaudvaron a MÁV-Start.
A hazai gyártású IC+ 1. osztályú, prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsik közlekednek valamennyi Nyírség IC-ben, Latorca IC-ben, valamint már az 580-as Tokaj IC-ben is: azaz a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza fővonalon már óránként jár olyan távolsági vonat, amelyen elérhető az Utasellátó fedélzeti vendéglátása.
A két főváros vasúti összeköttetése kiváló: reggeltől késő délutánig minden második órában közlekednek közvetlen vonatok, a menetidő hét óra. De éjszakai járatok is rendelkezésre állnak.
A prémium osztály az IC vonatok fedélzetén elérhető legmagasabb szolgáltatási kategória, az 1. osztályhoz képest is magasabb színvonalat képvisel. Az utasok szívesen választják ezeket a fülkéket hosszabb utak esetén.
A kormány visszalépett a nemzetközi szerelvényektől. Az ötven Vectron mozdonyt viszont megvásárolják.
Meghosszabbított üzemidővel, októbertől kora reggeltől estig egész nap órás ütemben közlekednek az intercityk, és elérhető lesz a fedélzeti vendéglátás is.
A MÁV-Volán-csoport idén tizenöt településen huszonegy helyszínnel csatlakozott a Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozathoz: többek között Szegeden, Miskolcon, Nagykanizsán, Szentesen, Szombathelyen, Szolnokon és Debrecenben várják az érdeklődőket.
Tíz ilyen vagonja van már a MÁV-Startnak, a kör-IC mellett a Záhony–Nyíregyháza–Budapest és a Sátoraljaújhely–Miskolc–Budapest vonalak egyes IC járatain is lehet már velük utazni.
A MÁV-Start és a ŽOS Vrútky is adott be ajánlatot, viszont a járműbeszerzésre jelenleg nincs fedezet.
November 15-étől már négy új IC+ 1. és prémium osztályú kocsival utazhatnak a kör-IC, valamint a Záhony–Nyíregyháza–Budapest és a Sátoraljaújhely–Miskolc–Budapest vonalak egyes IC járatain, és innentől már kötelező lesz rájuk a jegyváltás is.
Nagyon népszerű az utasok körében mindkét szolgáltatás.