Bővítik a szolgáltatást a szegedi vonalon

MTI/iho   ·   2022.09.27. 18:00
16696_T20V6206_220927

Meghosszabbított üzemidővel, októbertől kora reggeltől estig egész nap órás ütemben közlekednek az intercityk, és elérhető lesz a fedélzeti vendéglátás is.

Egy órával meghosszabbodik az intercityk üzemideje: Szegedről 20:45-kor, Budapest Nyugati pályaudvarról pedig 20:53-kor is indul IC október 1-jétől minden nap, így Szeged, Szatymaz, Kistelek, Kiskunfélegyháza, Kecskemét, Nagykőrös, Cegléd utasainak, és a vasútvillamost igénybe véve a hódmezővásárhelyi és algyői utasoknak is minden nap kora reggeltől késő estig óránként rendelkezésre áll az IC szolgáltatás. Az üzemidő-bővítés tehát azt jelenti, hogy akár Szegedre akár Budapestre is meg lehet érkezni este 11 után.

Vitézy Dávid államtitkár, Szeberényi Gyula Tamás országgyűlési képviselő és Pafféri Zoltán MÁV-vezérigazgató másodperc pontosan kezdte a sajtótájékoztatót (fotók: Vörös Attila)

Idén az első nyolc hónapban 1,9 millió utast regisztráltunk az ezen a vonalon járó, IC és gyorsvonati szolgáltatást is nyújtó a járatokon, ugyanannyit, mint 2019-ben, tehát a pandémia miatt elmaradt utasok visszatértek, és dinamikusan bővül az utasszám: október 1-jétől a szegedi vonal valamennyi távolsági vonatában lesz bisztrószakasz és az 1. osztálynál is kényelmesebb prémium fülke is. Az új első osztályú kocsik minden ülésében lehet telefont vagy számítógépet is tölteni.

Szegedi intercity érkezik, miközben épp róla beszélnek. A Szili mögött egy többcélú 1. osztályú IC+ kocsi van

A vonatokba bekerülnek a klimatizált, korszerű utastájékoztatással fölszerelt, vadonatúj, többcélú 1. osztályú IC+-kocsik. Ezek a hazai gyártmányú, a MÁV-csoporton belül készülő kocsik az átlagosnál jobb szolgáltatásra vágyó utasok igényeinek kívánnak megfelelni, a már említett bisztrón és a különlegesen nagy teret, állítható üléseket és szabályozható világítást is kínáló prémium fülkéken kívül termes 1. osztályú helyeket és ugyancsak 1. osztályú, csendes fülkéket is tartalmaznak. Az első osztályú kocsik a negyven év fölötti, Rába gyártmányú komfortkocsikat váltják ki – azoknak ma már múzeumban a helye, és néhány búcsú nosztalgiamenet után a Közlekedési Múzeumba is kerül belőlük.

Irány Szeged!

Azokon a járatokon, pénteken és vasárnap, ahol előreláthatóan nagyobb igény lesz az 1. osztályra, mint az IC+-kocsi 27+8 helye, lesz egy hagyományos 1. osztályú kocsi is. A gyorsvonati rész továbbra is felújított, kerékpárszállításra is alkalmas kocsikból áll majd. Az új, 1. osztályú IC+-kocsik fokozatosan állnak forgalomba, már lehet velük találkozni mától, október 1-jétől minden szegedi IC-ben benne lesznek, és ugyancsak október 1-jétől működnek a bisztrók, a prémiumhelyek különdíját is akkortól kell megfizetni, addig 1. osztályú jeggyel ki lehet próbálni ezeket..

A vezetők is tesztelték a kínálatot

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Közlekedésbiztonság Környezetvédelem Automobil

A gépkocsik károsanyag-kibocsátását mérik fel az ország négy városában

iho/közút   ·   2024.09.18. 15:00

A szeptember 16-a és 20-a között zajló Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció során végzett mérések célja, hogy átfogó képet adjon a hazánkban forgalomban lévő gépkocsiállomány évenkénti változásáról és a járművek állapotáról, beleértve az átlagéletkort és az erózió mértékét.

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.