Ludvig László állt a Magyar Vagon Zrt. élére

iho   ·   2024.02.06. 08:25
Ludvig00

Új gyártáshoz új férfi kell.

Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója tavaly májusban, egy szolnoki munkavállalói fórumon jelentette be: a magyar iparpolitika fejlesztésével és a hazai vasúti járműgyártás és karbantartás fejlesztéséről szóló kormányrendelettel összhangban eladják a MÁV Vagon Kft.-t. Később az is kiderült, a vállalat új, többségi tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. lett – a társaság a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosaként a magyar vasútijármű-gyártó és karbantartó piac meghatározó szereplője.  

A tulajdonosváltás nyilvánosságra hozásakor elhangzott: az IC+ kocsicsalád gyártása is újraindul, a járművek iránt már külföldről is érdeklődtek. A cél, hogy a MÁV Vagon alkalmassá váljon új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonali kocsitípusok karbantartására. A távlati tervek között tehervagonok gyártása és karbantartása is szerepel.

(korábbi fotóinkat Vörös Attila készítette)

Februártól a cég irányítását Ludvig László, a a Siemens Mobility Kft. korábbi ügyvezető igazgatója vette át. Ludvig László a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát, valamint PhD fokozatot. Később a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen mérnök-közgazdasági posztgraduális képzésen vett részt. Mérnöki kandidátusa van, szakterülete az automatizálás. 

A vasúti alágazatban 1991 óta dolgozik, az utóbbi húsz évben, 2004-től a Siemens Zrt.-nél töltött be különböző vezetői pozíciókat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.