Az ostravai vasúti napokon mutatta be a legújabb generációs szerb Flirtöt a Stadler

iho/vasút   ·   2024.06.13. 12:00
szerb_flirt_ostrava

A szerb nemzeti személyszállító vasút, a Srbija Voz 2021 végén rendelt meg tizennyolc villamos motorvonatot a svájci gyártótól, regionális viszonylatokra. A megállapodás már a harmadik üzlet a felek között.

A szerbek először 2014-ben vásároltak a Stadlertől, akkor huszonegy Flirtre kötöttek szerződést, majd egy évvel később három emelt sebességű, kétszintes KISS motorvonatot is megrendeltek. A korszerű járművek az utasok között is nagy népszerűségnek örvendenek komfortszintjüknek és megbízhatóságuknak köszönhetően.

A Srbija Voz legújabb vonatait prágai mérnöki irodájában tervezte meg a Stadler, a szerelvények összeszerelése a lengyelországi, siedlcei üzemben történik. Az első nyolc új Flirt már el is készült és le is szállították Szerbiába. Az első két egység jelenleg utasforgalmi próbaüzemben dolgozik: a vonatokat harminc napig kell nyúzni vagy 15 ezer kilométert kell megtenniük utasokkal. A próbák sikeressége esetén hivatalosan is átveheti őket a vasúttársaság. A tizennyolcadik Flirt várhatóan 2025 áprilisában állhat forgalomba.

A legújabb szerb Flirtök utastere (képek forrása: Stadler Rail)

Az új szerb Flirtök négy könnyű alumínium kocsiszekrényből épülnek fel, melyek megfelelnek az átjárhatósági előírásoknak (TSI) és az EN 15227 számú ütközésbiztonsági szabványoknak. A százhatvan kilométer per órás sebességre alkalmas vonatok kialakítása az alacsony energiafogyasztásra és a könnyű kezelhetőségre helyezi a hangsúlyt. Környezetbarát anyagokból épült, beleértve a vízbázisú festékeket és a hűtő-fűtő rendszer hűtőfolyadékát. Az egyszintes szerelvények tágas belépőtere lehetővé teszi a gyors utascserét, az ajtóknál rámpa mozdul ki a mozgáskorlátozottak, kerekesszékkel, babakocsival vagy kerékpárral közlekedők fel- és leszállását megkönnyítve. Az utastér légkondicionált, vizuális és audio-információs rendszerekkel is felszerelték. A biztonságról külső-belső kamerarendszer gondoskodik, szükség esetén pedig az utasok közvetlenül a mozdonyvezetővel is beszélhetnek. Korszerű WC-t is kiépítettek a fedélzeten. A 80,7 méter hosszú szerelvényre akár 473 utas is felférhet, közülük 244-en foglalhatnak helyet. Külön teret különítettek el a kényelmes elsőosztályú üléseknek, valamint a mozgáskorlátozottaknak, a poggyásztartók nagyméretűek.

A Srbija Voz vezérigazgatója, Ivan Bulajić elmondta, a beszerzés problémamentesen zajlik, a Stadlerrel való kiváló együttműködés már tradícióvá vált, tovább erősítve a partnerséget. Mióta 2015-ben az első huszonegy Flirt forgalomba állt Szerbiában, az országban közlekedők nagyon hálásak a kiváló minőségű, korszerű szerelvények okán. A tizennyolc új, a legmodernebb technológiát képviselő motorvonat pedig országszerte tovább javítja majd a regionális vasúti közlekedést, növekedhet a vasúttársaság.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.