Átadta a Tren Maya első távolsági szerelvényét az Alstom

iho/vasút   ·   2024.10.06. 12:00
alstom_trenmaya

A P’atal elnevezésű járatok többféle utazási élményt fognak majd kínálni, első- és turistaosztállyal, háló-, étkező- és büfékocsikkal.

A 260 férőhelyes távolsági vonatot úgy alkotta meg a gyártó, hogy kényelmet és hozzáférhetőséget nyújtson. A fedélzeten 238 normál ülés található, négy szék a mozgáskorlátozottaké, további tizennyolc ülést pedig kilenc kabinra osztottak szét. Ez az elrendezés tizenhét százalékkal nagyobb kapacitást tesz lehetővé a korábbi szabványhoz képest, valamint több helyet és több kényelmet garantál az utasoknak.

Az Alstom szerint a Tren Maya projekt kulcsfontosságú vonatai – amelyeket Mexikóban állítanak elő, mexikói dolgozók – magasabb szintű biztonságot, kényelmet és a legmagasabb szintű modernitást fognak nyújtani az elérhető legjobb utasélmény mellett, nappal és éjszaka egyaránt. A nyugalmat és privát szférát garantáló hálókocsikban az utasok dönthető üléseken és multifunkciós kabinokban élvezhetik az utazást, amelyek napközben ideális teret szolgáltatnak a munkához, a pihenéshez és az étkezéshez is, éjszakára pedig kényelmes egyfős ágyakként funkcionálnak. Annak érdekében, hogy a vonatok minden szükséges elvárásnak megfeleljenek, az Alstom kiterjedt tesztsorozatot végez a szerelvényekkel, ezek során statikus és dinamikus próbáknak teszik ki a járműveket, olyan lényeges rendszerekre összpontosítva, mint a vontatás, a fékezés és az utastájékoztatás.

A mexikói szövetségi kormány, a nemzeti turizmusfejlesztési alap (Fonatur) és a honvédelmi minisztérium (Sedena) összesen negyvenkét X'Trapolis Tsíimin K'áak típusú motorvonatot rendelt az Alstomtól az ország történelmi és üdülőtérségeit összekötni hivatott, ezáltal a turizmus fellendítését célzó Tren Maya projekthez: három távolsági vonatot (P'atal), harmincegy normál szerelvényt (Xiinbal), valamint nyolc étkezővonatot (Janal). Az első távolsági szerelvény érkezése történelmi fontosságú a mexikói mobilitás számára, mivel ez az első olyan vonat az országban, amit kifejezetten a Tren Mayához építettek meg.

Az Alstomtól elmondták, a Tren Maya által olyan mérföldkő a mexikói mobilitásban, amely tükrözi a vállalat azon képességét, hogy a közlekedés jövőjét irányítani tudja.

Mexikó történelmi és üdülőtérségeit köti majd össze a Tren Maya (kép forrása: tren-maya.mx)

A várhatóan hét és fél milliárd amerikai dollárba (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 2700 milliárd forintba) kerülő Tren Maya óriásprojekt 1564 kilométernyi vasútvonalat foglal majd magába. Ebből 944 kilométernyi pályát újonnan hoznak létre, 620 kilométernyi meglévő vonalat pedig felújítanak. A teljes hálózat 41 település összesen 59 állomását és megállóját fogja összekötni, melyek közül huszonkilencet építenek át, hogy vegyesen személy- és teherforgalmat is kezelni tudjon. Tizenkilenc nagyobb állomás olyan településeken lesz, ahol több utast és árut kell vonzani a vasúti közlekedéshez, tizenegy állomás pedig gyors személy- és teherforgalmat tesz majd lehetővé – számol be a Railway Pro.

A hálózat kiépítése azonban nem problémamentes: a beruházást számos kritika éri, mondván politikai motiváció áll mögötte, de környezetvédelmi szempontból is sokan megkérdőjelezik.

(Nyitóképünkön a Tren Maya első távolsági Alstom-szerelvénye. Kép forrása: Railway Pro)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek