Aggódik a szentendrei kerékpáros hídért a Kerékpárosklub

iho/zöldút   ·   2020.02.01. 17:15
szentendre_kerekpar0

A szervezet a szentendrei Duna-korzó északi végéhez, a Rév utcához tervezett hidat tartja a legjobb megoldásnak és aggodalmát fejezi ki az iránt, hogy a félinformációkra alapuló vita az egész gyalogos-kerékpáros fejlesztést veszélybe sodorhatja. A híd lehetőséget adna a környezetbarát közlekedés és turizmus fejlesztésének.

„A kerékpárforgalom terhelésétől való félelmet meglepőnek tartjuk egy olyan városban, ami épphogy az egyre nagyobb gépjárműforgalomtól szenved. Kérjük a városvezetést, hogy a következmények alapos mérlegelésével hozzon döntést!” – áll a kerékpárosklub közleményében.

Egy petíció is indult a hídért, amit már mintegy 1500-an írtak alá.

Íme a Kerékpárosklub levele:

„Tisztelt Címzettek!

A Magyar Kerékpárosklub Szentendre Területi Szervezete eddig is és a jövőben is szorosan együttműködik Szentendre vezetésével helyi közlekedési ügyekben.

Az EuroVelo6 híddal kapcsolatban aggódva tapasztaljuk, hogy reális esély van a híd építésének meghiúsulására, amit eddig a számba vehető változatok közül a legrosszabbnak tartottunk.

Támogattuk első körben a Postás-strand helyszínét, de annak várható hatósági elutasítása után véleményünk szerint a Rév utcai helyszín biztosítja optimálisan a különböző társadalmi csoportok érdekeit, figyelembe véve európai, országos, régiós és helyi szempontokat is.

Mint minden helyszín, ez is felvet bizonyos aggodalmakat, de ezeket a híd elvetése sem oszlatja el, ugyanakkor az EV6 útvonal megszakításával újabb problémákat hozna be.

Indoklás:

  • A településen a Duna korzón kívül nincs alternatíva az észak-déli irányú kerékpározásra, ezért úgy gondoljuk, hogy az Önkormányzatnak kötelessége itt biztosítani a kerékpározás feltételeit elsősorban a mindennapos közlekedés érdekében.
  • A kerékpáros turizmus környezetbarát és kis helyigényű, szemben az autóval vagy busszal érkező turizmussal. A kerékpáros turista jellemzően környezettudatos, kultúrára nyitott, és mivel kevés felszerelést tud magával vinni, helyben fogyaszt. Szentendre népszerű úticél, a kérdés csak az, hogy nagy helyet foglaló, szennyező autókat, buszokat, vagy e helyett kerékpárokat szeretne látni.
  • Az átmenő kerékpárforgalomtól való félelem meglepő annak fényében, hogy a város nagymértékű átmenő gépjárműforgalom elszenvedője. A Rév utcai gyalogos és kerékpáros híd segítené a leginkább, hogy a Szigetmonostorról Budapestre ingázók ne autóval vágjanak át a városon, hanem kerékpárral a hídon át a HÉV megállót elérjék. Elmondható, hogy a híd segítheti az átmenő forgalom csökkenését. Ez nem csak Szigetmonostornak előny, hanem Szentendre is fellélegezhet.

Civil szervezetként természetesen támogatjuk a lakosság minél szélesebb körű bevonását és reméljük, hogy a város a döntést nem félinformációk, nem létező látványtervek, hanem a következmények alapos mérlegelésével hozza meg.

2020. január 30.

Üdvözlettel:

Magyar Kerékpárosklub Szentendre Területi Szervezete”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.