A Magyar Kerékpárosklub ellenzi a bukósisak kötelezővé tételét
Előkészületi fázisánál tart a KRESZ szabályainak megváltoztatása. Kötelezővé tennék a kerékpáros-bukósisakot, az e-rollereseknek a jogosítvány megszerzését. Észrevételek, megjegyzések.
Előkészületi fázisánál tart a KRESZ szabályainak megváltoztatása. Kötelezővé tennék a kerékpáros-bukósisakot, az e-rollereseknek a jogosítvány megszerzését. Észrevételek, megjegyzések.
Szeptemberben társadalmi egyeztetésre bocsátja a kormány az új KRESZ-tervezetet, illetve egyéb változtatások is várhatók. A Magyar Kerékpárosklub azért kampányol, hogy mindez hatékonyan és valóban megtörténjen!
Közlekedéssel, urbanisztikával és környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezetek üdvözölik a Budapest lépését, amivel tavaly októberi javaslataikat is figyelembe véve a főváros kis forgalmú, de központi fekvésű, történelmi fontosságú hídján menekülőutat nyitott a budapesti torlódások alternatíváját jelentő közlekedési módoknak.
Tévhit, hogy a lakosság többsége autózik. Ahogyan az is tévhit, hogy a kerékpárosok nem ismerik a KRESZ-t, ugyanis a rendszeresen kerékpárral közlekedők közel hatvan százaléka rendelkezik jogosítvánnyal.
Bár nem az ő feladatuk lett volna, a Magyar Kerékpárosklub dunakanyari csoportjának tagjai szombaton a hideg, ködös idő ellenére gereblyét, ásót, seprűt és metszőollót ragadtak, hogy biztonságosan járható legyen a kerékpárút.
A kerékpározás népszerűségét tovább erősítette a koronavírus-járvány, ugyanakkor az alkatrészhiány az idén várhatóan visszafogja a magyarországi kerékpárgyártást.
Nyílt levelet írtak Révész Máriusznak, „a távolságtartásra és kiszolgálásra vonatkozó óvintézkedések elrendelése mellett továbbra is biztosítsák a járműjavító (kerékpár- és autószerelő) műhelyek nyitvatartását.”
Így tiltakoztak a Bubi bezárása ellen a BKK székházánál a Magyar Kerékpárosklub felhívására vasárnap – gyülekezésmentes egyéni akcióként – több mint nyolcvanöten.
Ezt kérik civilek a főváros és az érintett kerületek vezetésétől. Nyílt levelet írtak ezért, szerintük tíz év alatt megvalósítható lenne egy ilyen program.
Az esetek jelentős részében „méltatlanul és a várt hatással ellentétesen korlátozzák a kerékpáros közlekedést és kikapcsolódást” – állapította meg a Magyar Kerékpárosklub.
A szentendrei területi szervezetük állásfoglalást küldött Fülöp Zsolt polgármesternek, Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztosnak és Széphegyi Balázsnak a NIF Zrt. projektvezetőjének a Szentendre és Szigetmonostor közé tervezett és veszélybe került gyalogos-kerékpáros híddal kapcsolatban.
Több mint háromszáz kerékpáros választotta a vasúttársaság akcióját csütörtökön.
A Magyar Kerékpárosklub javaslatára tesztjelleggel kettéválasztják a Duna-parti kerékpárút egyik legforgalmasabb és legszűkebb szakaszának gyalogos és kerékpáros forgalmát.
A kerékpárosklub összeállította a bringás menekülőutakat a 3-as metró lezárásának elkerülésére. Nyeregbe!
Bővül a MOL Bubi közbringarendszer – mondta Tarlós István.