Megmozgatták a paksi evakuációs szerelvényt
Ismét elvitték egy hosszabb körre a Paksi atomerőműben szunnyadó evakuációs szerelvényt. A tíz ex-GYSEV-es Bh-kocsi abból a célból van az atomerőműben, hogy ha valamilyen súlyos baleset történik, és ki kell menekíteni az ott dolgozókat, akkor legyen alkalmas eszköz erre. Az egyre fakuló személykocsikon kívül az erőműnek van egy Bobója, amivel a belső mozgásokat és az erőmű és Paks állomás közti transzportokat viszik. Baj esetén van egy erős tippünk arra, hogy nem várnák meg Paks vasútállomáson, amíg odaér Dunaújvárosból egy alkalmasabb dízelgép, hanem ami a Bobó csövén kifér, húznák neki rendesen...
A szerdai menet hajnali 4 órakor indult el Paksról az alapítványi M61 010-essel az élén. A Nohab Kelenföldig vitte a kocsikat, odaúton a 40a vonal vágányzárát kikerülve a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár–Budapest útvonalon. Kelenföldtől Nagyszentjánosig egy Szili (431 289) érkezett a vonatra, aminek 100-as menetrendjéhez nem volt szükség izmosabb gépre. A GYSEV-től vásárolt személykocsik rendben megtették az utat Nagyszentjánosig és vissza, majd újra a Nohabbal visszatértek Paksra. A hazaúton már a rövidebb úton, a 40a-n mentek egyenesen Pusztaszabolcsig, Háros persze jónéhány órára kiszedte a szerelvényt, így sajnos a visszaúton is már sötétben ért az izgalmasabb dízeles részre a menet.
Tavaly szerencsére más volt a helyzet: nyáron vitték el a szerelvényt a hosszabb kirándulásra, így már világosban indult el Paksról és még napsütésben vissza is ért.
* * *
Fotós kollégánk magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!
Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!