Helyére került a Déli Körvasút új hídszerkezete a Budafoki út felett
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.
A művelet miatt szombaton déltől 16 óráig szünetel a vonatközlekedés Budapest-Kelenföld és Ferencváros állomások között.
Az ÖBB szerdán hajnaltól ismét fogad egyes vonatokat a hegyeshalmi határállomáson keresztül, reggeltől elindultak a távolsági vonatok is.
Debrecen elővárosában több vonalon is változások lépnek életbe, szeptember végétől bővül Szeged és a főváros közötti kapcsolat. És ez még nem minden!
A MÁV-Start ősszel jó néhány elővárosi járatra kiterjeszti az esztergomi vonal S76-os viszonylatán áprilisban tesztjelleggel bevezetett, jegyvizsgáló nélküli szolgáltatást.
Az éjszakai órákban nagygépes vágányszabályozást végeznek, ami a megszokottnál nagyobb zajjal jár.
A Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis Intercity (IC74) több kocsija is két vágányra haladt be, a szerencsétlenül járt szerelvény előtt a pályaudvarra érkező Tokaj IC éppen meg tudott állni.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Május 10-étől 31-éig Herceghalom és Bicske között dolgoznak, ezért ismét módosul a menetrend a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon.
Az április 27-étől május 9-éig tartó időszak során többek között vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, sínfeszültség-feloldást és felsővezeték-karbantartást végeznek a Bicske–Szárliget szakaszon.
Több ütemben módosul a menetrend a következő hónapokban az 1-esen.
Csak a szokásos: biztberzavar Almásfüzitőn.
Az elmúlt két napban Biatorbágy és Szárliget között elvégezték az előírt méréseket, aminek kiértékelése után a harmadik, december 9-éig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet.
Újabb három példány állt forgalomba a napokban. A fordák is megváltoztak: a csapat fele az 1-es vonalon közlekedő szombathelyi IC-ken forog.
A PKP Cargo két 753-asa az 5-ös vonalon pendlizett az 1-es vonali vágányzár alatt.