Ahol a fény az úr
A négyes metró állapota egyre jobban közelít a készhez. Bár az alagútfúrási nehézségek miatt a pesti oldalon még javában zajlik a munka, a kelenföldi metrótelep már egy éve készen van, és a budai oldal állomásain is a végszerelés folyik. A jobb vágányon éjszakánként az új szerelvények tartampróbáját tartják, míg a balon a munkálatokat segítő teherszállítást végzik.
A Tétényi úti a vonal sok szempontból egyedi állomása. Az állomásokra kiírt tervpályázatot megnyerő Főmterv kisebb tervezőirodáknak adta ki az egyes állomásokat, így a Tétényi utat is. Ennek eredménye, hogy a hasonló látványelemek mellett sok egyedi jellemvonás is található itt. A tervezők minden állomáson törekedtek arra, hogy a peronokig lejuthasson a természetes fény. Ez a Tétényi úton sikerült a legjobban, ez lett a vonal legfényesebb állomása. A többi állomásra is jellemző üveg és látszóbeton felületek színes megvilágítást és virágmintákat kaptak. Ez a figyelemre méltó dekoráció Brückner Dórának, az állomást tervező fiatal építészhölgynek köszönhető. A Tétényi út e szempontból is különleges, ez az egyetlen állomás, amelyet nő tervezett.
Az állomás előterébe, az üveggel fedett csarnokba a Tétényi út és a Vahot utca (Szolgáltatóház) felől lépcsőn, liften vagy mozgólépcsőn lehet bejutni. Ezen a szinten találhatók a pénztárak is. Innét mozgólépcsők vezetnek a peronra, ahol már a végszerelés zajlik. Elkészültek a burkolatok, csak az utastájékoztató feliratok kihelyezése hiányzik. A vizuális utastájékoztató is üzemel, de a szoftver még nincs élesítve, a kijelzőkön nem a valós érkezési idők jelennek meg. Ezen felül még hiányoznak a peronajtók is, melyeknek szerepe csak a teljesen automata üzemben lesz majd. A négyes metró szerelvényei ugyanis automata módban fognak üzemelni, de az első időszakban még járművezető is lesz a vonatokon, aki veszély vagy hiba esetén be tud avatkozni.
Az első, Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakaszon várhatóan 2014 első felében már megindulhat a közlekedés. Hogy a további három ütem, Kelenföldtől a Madárhegyig, a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig, és tovább Rákospalotáig mikor készülhet el, egyelőre kérdéses, hiszen a metróvonal továbbépítése lekerült a napirendről.
Másodközlés a Mozdonyról blog nyomán.