Utasjogokkal foglalkozó kampány indul

MTI   ·   2013.06.25. 16:15
Az európai utasok kétharmada nem is gondol arra, hogy tömegközlekedésre váltott jegyével bizonyos jogok illetik meg, amelyek figyelembe vétele a szolgáltató kötelessége, ezért az Európai Bizottság Mobilitási és Közlekedési Főigazgatósága (DG MOVE) kampányt indított az utazóközönség tudatosságának növelése.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint a magyar légi utasok 78 százaléka nincs tisztában a repüléssel kapcsolatos jogaival, ez az arány a második legmagasabb Európában. Ezért az NFH szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ (ECC) szerdán, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren tart információs napot. A budapesti információs nap felhívja a figyelmet arra, hogy a repülőgépes utazáskor milyen jogok illetik meg az utasokat – az állampolgárságtól és a járatot üzemeltető cég székhelyétől függetlenül –, illetve milyen lépéseket tehet és kihez fordulhat a károsult.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.