Személyvonatokat szállító tehervonat

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.12.23. 15:00
sirius_01

Néhány nappal karácsony előtt érkezett Csehországba egy inkább személyvonatra hasonlító tehervonat. A tehervonatba ugyanis több személyszállító motorvonatot is soroltak. A DB Cargo Czechia vasúttársaság vonatában több vasúttársaság motorvonata is volt. A Leo Express magánvasút kínai gyártmányú szerelvénye keltette a legnagyobb érdeklődést. A CRRC járműgyártó által gyártott, a megrendelő által Siriusra keresztelt motorvonat a velimi tesztpályát veszi célba, hogy mielőbb átessen a szükséges teszteken.

Bad Schandauban kapták lencsevégre a CRRC motorvonatát<br>(fotó: zdporavy.cz)

A személyvonatokat szállító tehervonatban több 845-ös sorozatú motorvonat is volt, amelyeket az Arriva vásárolt meg a DB német vasúttársaságtól. A Sirius villamos motorvonat a brémai kikötőbe érkezett hajón, ahonnan már vasúton folytatta az útját Csehországba. A Sirius szerelvény hossza 111,2 méter hosszú, két feszültségrendszer alatt is képes közlekedni (25 kilovolt és 3 kilovolt). Háromszáz utas befogadására alkalmas, maximális sebessége 160 kilométer/óra. Egy szerelvény hat részből áll, egy forgóváz mindig két kocsiszekrényt kapcsol össze. A kocsiszekrény alumíniumból készült. A vonatba gyárilag beszerelték az ETCS vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységét is.

A Leo Express három szerelvényt rendelt a kínai gyártótól, opcionálisan pedig további harmincat vehet át a jövőben. Amennyiben lehívja a teljes megrendelést, akkor a kontraktus értéke 5 milliárd koronára (65 milliárd forint) rúgna. A cseh magánvasút tervei szerint már nyáron üzembe helyezné a Siriusokat, mégpedig a pozsonyi és boroszlói járatokra.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!