Postából Fecske

iho/vasút   ·   2012.12.05. 15:40
00

Kezdetben Dunakeszin, az akkor épp a Daimler-Chrysler AG tulajdonában levő járműjavítóban építették az új elővárosi kocsikat – idejüket már rendesen megszolgált Bhv kocsikból. A munkát aztán a jogutód Bombardier MÁV Kft. folytatta. Ezen járművek előképeit, a „hatvani” szürke festésű kocsik egy részét – a mostani átalakításhoz hasonlóan – azonban a szolnoki járműjavítóban építették.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójának sajtótájékoztatója. Balra Csépke András üzemeltetési igazgató, jobbra Zaránd György értékesítési igazgató<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Bőhm Katalin, MÁV Zrt.)

A MÁV-Start Zrt. 2012. július 24.–augusztus 6. között közvélemény-kutatáson kérdezte meg az utasokat, a válaszolók többsége az utazási komforton javítana. Ez az igény a személyszállító társaság szolgáltatásjavító koncepciójával is találkozott: a feladatok sorrendjét átütemezve 2012-ben elindították az elővárosi és távolsági kocsik felújítását.

A közvélemény-kutatásból kiderült: a legkevésbé a tisztasággal (utastér és mellékhelyiségek), és a kocsik klimatizálásával (hűtés, fűtés) elégedett a megkérdezett, közel ötvenezer utas. Az átalakítás 2012-ben harminc elővárosi és távolsági kocsit érint, ezek a MÁV-Gépészet szolnoki telephelyén az IC kocsiknál is alkalmazott kopásálló üléshuzatot, új világítást, az ablakokon hő- és zajvédő fóliát kapnak. A 2012-re ütemezett, folyamatban levő munkák összköltsége várhatóan 220 millió forintot tesz ki.

Az első Fecskék a Keletiben

A Fecske fantázianevű, megújult arculatú kocsikkal először a 120a jelzésű, Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon utazhatunk. A program 2013-ban további kocsitípusokra is kiterjed, a MÁV-Startnál tervezik további, nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsik építését, valamint folytatják az ingyenes fedélzeti internetelérés beépítését, és az állomásokon újabb jegyárusító automaták telepítését is.

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.