Módváltás: újabb mellékvonalak állhatnak le!

Károly Szabolcs   ·   Frissült: 2023.08.08. 17:32
bz_sinek_gaz

Az augusztus 1-ével feladott tíz vicinális után most még hét vonalat helyettesítene buszokkal a szakminisztérium. Válaszolt a MÁV.

Megérkezett a MÁV válasza, amiben nem cáfolják, ellenben árnyalják értesüléseinket, azaz továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése:

„Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra.

Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak.

Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része.

A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán csoport.”

Korábban írtuk:

Alig telt egy bő hét a magyar vasút jelenkori fekete napját követően, amikor is a MÁV-Start tíz mellékvonalon váltott szolgáltatási módot – vagyis leállította a személyszállító vonatokat, hogy azokat buszokkal pótolja –, máris újabb hír sokkolja az ágazatot: a vasúti közlekedésért is felelős Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) további hét vicinálisra tenne lakatot.

Nem csodálkoznánk, ha a halállistára küldött hét vonal között találnánk a szabolcsi Nyíregyháza–Nyírbátor–Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta (113-as) két végét: a nyírbátori és a zajtai szakaszt, melyeken az elmúlt években már többször is majdnem feladták a forgalmat. Az ország egyik legramatyabb pályaállapotaival bíró vicinális, a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vonal is jó esélyekkel indul a bitófáért. De egyes dél-alföldi vaspályák agóniájának is véget vethetnek, például az augusztus 1-jével félig „módváltott” 146-os Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton vonal kiskunfélegyházi oldalának vagy a 147-es (Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza) vonal mindössze napi néhány vonatot kínáló orosházi felének.

Az ügyben megkerestük a MÁV-ot, amint válaszolnak, frissítjük anyagunkat.

(Nyitóképünkön a 146-os vonal kunszentmártoni oldalában, a fűvel benőtt síneken halad egy bézés személyvonat, még a módváltás előtti napokban. Fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.