Minden tizedik vonat késik

iho/vasút   ·   2012.03.14. 09:55

A MÁV-Start hozta az uniós átlagot, volt nála rosszabb és jobb is. Romániában csak a vonatok 79 százaléka tartotta a menetrendet, Szlovákiában és Ausztriában több mint 96 százaléka – írja a Népszabadság.

Mindezt úgy, hogy a percnél rövidebb időtartam az európai vasutaknál nem létezik. Olyannyira nem, hogy a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) előírásai szerint, ha egy személyvonat a végállomásra öt percnél kisebb késéssel fut be, akkor pontos volt, mint ahogy a 30 percnél kisebb késést összehozó tehervonat is.

A megbocsátó szabályozás miatt az apró, mindennapi késések nem látszanak a statisztikákban. Ami a vasútnak nem is nagyon hiányzik, hiszen késés van így is bőven, de gyakran nem akkor, amikor azt várnánk. Példa erre, hogy tavaly az év első téli hónapjaiban a MÁV-Start járatainak országos menetrendszerűsége alulról karcolgatta a lényegesen jobb járműveket és pályákat üzemeltető Deutsche Bahn (DB) 93 százalékos eredményeit.

Messze felülmúlta a vonatainak negyedét-harmadát rendszeresen késve közlekedtető román vasút (SNCFR) mutatóit, és jobban teljesített a szintén 15-30 százalékos késési hányadot mutató horvát vasútnál (HŽ) is. Majd éppen júliusban bukott: szerelvényeinek csak 87 százaléka tartotta a menetrendet.

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.