Két évtizedet vártunk rá – itt a hosszú 1-es!

Kemsei Zoltán   ·   2015.03.20. 12:53
00kicsi

A hídra eredetileg is villamost terveztek, így is épült meg. A Hungária körgyűrű „gyorsvillamosa” eredetileg a vasutat követve, a Dombóvári úton futott volna, ám a sokáig parlagon heverő területet a lakók parkosították, utána meg már nem adták – vissza a fővárosnak. Hosszú huzavona után született meg a mai nyomvonal, a hídról lehajtva a Szerémi és a Hengermalom úton éri el az 1-es villamos a Fehérvári utat, és majd később, valamikor végre a Kelenföldi pályaudvart is.

Indulásra vár a különjárat<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A BKK 1-es, 3-as villamosprojektjében kiemelt szerep jutott a déli hosszabbításnak, a munkákat 2013-ban a már meglévő pálya felújításával kezdték. A Rákóczi hídon a teljes, már meglevő alépítményt el kellett bontani, újat építeni helyette, de először még a kezdeti határidő, 2015 januárja szerepelt az átadási tervekben.

Információ oszlopon...

Jött azonban a fekete leves: komoly sajtóvihart keltett, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a híd újabb próbaterheléses vizsgálatát kérte, a most közlekedő Tatra villamosokénál nagyobb tengelynyomású CAF-kocsik miatt – amelyeknek 56 méteres változata érkezik erre a vonalra. A próbaterhelést februárban végre is hajtották, mint várható volt, „elbírta a híd a villamost”, az utasok nélküli próbaüzem február 27-én meg is kezdődhetett. Alig egy hónappal később elérkezett a nagy pillanat: Tarlós István főpolgármester adta át az eléggé hányatott sorsú vonalhosszabbítást az utasoknak.

...és villamoson

A délelőtti különjáratot (2035-ös Combino) és az ünnepséget követően – jegyezzék meg a dátumot – 2015. március 20-án déltől elindult az 1-es villamos, immár kétszer áthidalva a Dunát, a Bécsi úttól a Fehérvári útig. Folytatás az Etele térig – de mikor?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.