Kerepesi út két évtized után

Kemsei Zoltán   ·   2014.06.13. 12:15
00kicsi

A Kerepesi úti, hajdani végállomáshoz (ma Puskás Ferenc stadion M a neve) 1993-ban, a megépítése óta nem nyúltak hozzá. A huszonegy év alatt a pálya és maga a megálló is lepusztult, az elegánsnak tervezett „gyorsvillamost” hamar utolérte az enyészet. A megálló északi oldalán kialakított visszafogó- és tárolóvágányok állapota kritikán aluli minőségűre süllyedt, a perontetőn is egyre szaporodtak a graffitik és a régi plakátok ragasztónyomai.

Boldog főpolgármester, operatőrök, zászló, mosoly: 1993. október 11-én adták át a Kerepesi úti végállomást<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(forrás: VEKE archívum)

A nyári iskolai szünet alatt végzett munka mellett és ellen is szólhatnak érvek. Egyrészt a vakáció, a szabadságolások miatt alacsonyabb a forgalom, a megszokott csúcsidei kiadásnál például kevesebb pótlóbuszra van szükség. Nyáron azonban egy hosszan tartó, 35 fok feletti hőség (láttunk ilyesmit az utóbbi években) ugyanúgy hátráltathatja a munkát, mint télen a fagy. Az sem elhanyagolható tény azonban, hogy akkor kell felújítást végezni, amikor épp akad rá pénz. A felújítást – különösképp a legutóbb előfordult problémák miatt – kíváncsian várjuk.

Tájkép csata előtt<br>(a szerző felvételei)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.