Ez most már nagy vágányzár!

Kemsei Zoltán   ·   2014.05.19. 07:45
00kicsi

Nekilendült az 1-es, 3-as villamosprojekt. A Kőbányai út–Könyves Kálmán körút kereszteződésében a villamosvágányok – igen erősen igénybe vett – átszelése szorul cserére, és közel van a Mázsa tér–Liget tér–Kápolna utca kitérőrendszereinek beépítése is.

A pótlóbusz útvonala<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(forrás: BKK)

Eleddig csonkán végződtek, ideiglenes végállomásokon a vágányok: a 3-as villamos a Gubacsi úttól a Mázsa térig (a valódi megállótól még visszafelé, a Bihari utcáig), a 28-as a Blaha Lujza tértől a Mázsa térig (Kőbánya alsó vasútállomás felüljárója alatt építettek ki ideiglenes végállomást) járt. Ez utóbbi végállomástól valószínűleg el is búcsúzunk, a Kápolna utcai kiágazó és az új visszafogó váltó beépítésével jól haladnak, és a Mázsa téren is elbontották a régi síneket.

Pillantás Kőbánya alsóról a Liget tér...<br>(a szerző felvételei)

Maratoni hosszúságú, 28-37V jelzésű busz jár tehát május 19-én üzemkezdettől a Könyves Kálmán körúttól az Új köztemetőig, a pótlóbusz menetrendjét a 28-as villamoséhoz igazítják. Szintén a pótlóbuszok közlekedése miatt helyeznek át megállókat a Sírkert utca és az Új köztemető környékén, a 85E autóbuszok pedig a Gitár és a Kada utcánál is megállnak. A munkák miatt a garázsba közlekedő 83-as trolikat át kell vontatni a Kőbányai út–Könyves Kálmán körút kereszteződésén. A vágányzár előreláthatólag júniusig tart, a 3-as villamos pályáját a Mázsa tértől az Élessarokig augusztus 31-ére kell befejezni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.