Eredményes közbeszerzés

Kemsei Zoltán   ·   2013.08.22. 09:00
00

A Hungária körúti villamos legrégebbi és legrosszabb állapotú szakasza újulhat meg végre az 1-es, 3-as villamosprojekt első komoly állomásaként. A Bécsi út és a Puskás Ferenc Stadion M (volt Kerepesi út nevű) megálló közötti szakasz teljes felújítása a most megkötött szerződés szerint több mint 14 milliárd forintba kerül. A márciusban kiírt tender győztese a Városi Vasútépítő Konzorcium, amelyet a Colas Alterra Zrt. és az A-HÍD Kft. alkot.

A Thököly út kereszteződése, az okafogyott kanyarodóvágányok maradványaival<br>(a szerző felvételei)

A felújítás részeként – a pálya és a felsővezeték teljes megújításán túl – átépítik a megállóhelyek peronjait, a várhatóan érkező új, alacsonypadlós villamosok beszállómagasságának megfelelően. Öt megállóhelyen (Flórián tér, Szentlélek tér, Népfürdő utca, Árpád híd M, Kacsóh Pongrác út) lift is épül, a Vörösvári út egy részén, a Flórián tér és a Rendelőintézet között füves burkolatot kap a pálya.

Villamos döcög a Kerepesi úti tárolóvágány váltóján

A lassújelek megszüntetésén kívül a forgalmat javítja még a villamoshoz hangolt lámpafázis az egész vonalon, valamint három új (Szentlélek tér, Árpád híd M, Zugló vasútállomás) vágánykapcsolat beépítése. A Jász utcai régi kapcsolat az angyalföldi kocsiszíni beállások miatt megmarad.

Megújulnak az annak idején típusterv alapján készült megállók is

A felújítást két részletben végzik majd el: 2013 őszén a Bécsi út–Lehel utca, 2014 nyarától a Lehel utca–Puskás Ferenc stadion M szakasz következik. A befejezés 2014 végére várható, a projekt első ütemében még folyik a közbeszerzés az 1-es villamos maradék szakaszának felújítására, a vonal, valamint a 3-as villamos meghosszabbítására, összesen közel 41 milliárd forint értékben, amelynek 93,92 százalékát uniós forrásból fedezik.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.