Csődbe viheti egy bírósági döntés az Ukrán Vasutakat

iho/vasút   ·   2024.08.14. 12:00
uz_tehervonat

Az áruszállítás közelmúltbeli növekedése és nemzetközi terjeszkedési terve ellenére most nehéz helyzetbe került a vasúttársaság.

Az Ukrzaliznyicjánál (UZ) úgy vélik, csőddel kell szembenézniük, miután számos vállalatnak sikerült érvénytelenítenie a kijevi bíróságon keresztül a 2021-es vasúti tarifaemelést.

A cég a Telegram-oldalán jelentette be, gondban van, mivel a bírósághoz forduló magánvállalatok megpróbálják csökkenteni saját maguk számára a tarifákat, ami az UZ csődjét és leállását fogja eredményezni. Arról írtak, egy nagy ipari csoporthoz tartozó, meg nem határozott számú magáncég elérte, hogy megsemmisítsék a vasúti tarifák megemeléséről szóló 2021-es kormánydöntést, melyben az infrastrukturális minisztérium 2204-ről 2402-re növelte az első osztályú szállítmányok tarifaegyütthatóját – egy ukrán forrás szerint ebbe a kategóriába elsősorban a nyersanyagok tartoznak. Az egyik bírósági dokumentumból kiderül, hogy az egyik pert indító cég az ukrán DTEK Zahidenergo energiavállalat.

A vasúttársaság szerint a kijevi bíróság két további kapcsolódó ügyben is vizsgálódik. Az UZ viszont nem vár tovább, bejelentette: megtámadja a bírósági döntést. Úgy vélik, a bíróság nem az intézkedés jogszerűségét, hanem annak politikai célszerűségét értékelte, ezzel túllépte a határait, így fellebbez a döntés ellen – adja hírül a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Shutterstock/railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!