Csak zöld tárcsa lesz a Fehér úton

Kemsei Zoltán   ·   2014.01.06. 07:30
00

„Gyorsasági szakasznak” is nevezhették régebben a zárt felépítményű Fehér úti szakaszt: még az UV is apait-anyait beleadva csattogott végig az Örs vezér tere és a Terebesi utca között. Aztán szép fokozatosan leromlott a pálya, a sínek között egyre nagyobb homokhegyek emelkedtek, és szép lassan sebességkorlátozást jelentő sárga tárcsákkal lett tele a közúti forgalomtól teljesen elkülönített, azaz papíron haladós vonalrész. Ez a kétmegállónyi távolság kimaradt a 2001-es felújításból is, amikor az Örs vezér tere két oldala között megteremtették az összeköttetést.

A Fehér úti munkaterület<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A Gyakorló utcától a Terebesi utcáig tartó szakasz zúzottkő ágyazatos, szorítórugós leerősítésű, 49E1 sínes felépítménnyel újul meg, két megállóhely (Finommechanika és Terebesi utca) kap új, SK+26 centiméter magasságú peront. A november 3-án elkezdett munka 2013 végére jórészt az alépítmény cseréjére szorítkozott, ám van, ahol még a régi pályát láthatjuk. Az útátjárók felújítása is hátra van még, ezt várhatóan a munka utolsó fázisában végzik el (Gyógyszergyári út, Gyakorló utca). A Fehér úti szakasz várható befejezése 2014 nyara, a Kőrösi Csoma Sándor úti vonalrésszel együtt.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.