InnoTrans, tizennegyedjére is
Ismét elröppent két év, így idén is összegyűlik Berlinben a vasútipar színe-java szeptember 24-e és 27-e között. Némi ízelítő.
Ismét elröppent két év, így idén is összegyűlik Berlinben a vasútipar színe-java szeptember 24-e és 27-e között. Némi ízelítő.
A horvát főváros a hazaira szavazott, másfél évtized óta ezek az első új villamosok a hálózaton.
A nemzeti vasút személyszállítási ága, a HŽPP most hat új, villamos- és dízelüzemre is képes szerelvényt szerez be a Zágráb és Split között közlekedő járatokra.
Szeptember 30-ig tíz százalékkal lesznek magasabbak a szezonális tarifák. A nyári díjszabás nem vonatkozik a nehéz járművekre, autóbuszokra és kamionokra.
A június 18-ától szeptember 30-áig közlekedő fürdősvonatra óriási az érdeklődés: az első járat közel teltházzal indul, és augusztus második feléig szinte mindegyik Adriának már most magas a kihasználtsága.
Autók a tenger felé? A MÁV szerint az Adriára semmiképpen!
Rövid, közepes, hosszabb, egy- és kétáramnemű verziók. A kilencvenöt szerelvényt alapvetően Magyarországon vetnék be, de a határokat is átlépnék a motorvonatok.
Október 5-éig heti három alkalommal lesz közvetlen vonat Pozsonyból Splitbe.
Idén nyáron is elindul a horvát tengerpartra, Splitbe a MÁV-Start éjszakai járata, az Adria intercity. Lesz újra Retró Istria is.
Az Adria Rail továbbra is a szerb és horvát vasúti piacon tevékenykedik a Metrans részeként.
A horvát kormány egy 900 millió eurós kölcsönről írt alá megállapodást az Európai Beruházási Bankkal (EIB).
Vágányzár miatt azonban az autószállítás csak Bécsből lehetséges.
Most a Prága és Csap közötti kapcsolat fontosabb a számukra, Horvátországba inkább buszokat küldenek.
Meja és Škrljevo állomások között tehervonat ütközött egy karbantartó-szerelvénnyel.
A szállítmányok egy része viszont Záhonyt kihagyva, Lengyelországon vagy Szlovákián át menne. A horvátok jelentős vasútfejlesztést terveznek, Magyarországon a 17-es vonal alsó részét kellene villamosítani. Ezekhez viszont még évek kellenek.