A Zalka egy hónapja

Kemsei Zoltán   ·   2013.12.05. 07:30
00

A Zalka... azaz Liget tér, Kőbánya-városközpont, manapság a Futárban Kőbánya alsó vasútállomás. Vannak a köztudatból nehezen kikopó nevek, habár a városfejlesztés már a nevet adó teret is elnyelte, a Mázsa tértől a Kőrösi Csoma Sándor út elejéig terjedő terület a kőbányai szóhasználatban a mai napig így neveztetik.

November 2-án még csak a Futár figyelmeztetett a küszöbön álló felújításra<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A 3-as villamos fejlesztésének első ütemében a legmakacsabb lassújelekkel megáldott pályát varázsolják újjá az Örs vezér tere és a Mázsa tér között. A Kőbánya központjában levő csomópont és környéke különösen érzékeny rész: a Mázsa térnél válik ketté a 3-as és a 28-as villamos vonala, és – habár tetszhalott állapotban – de a Kápolna utcai bekötés nyomai is láthatók még.

A megállók egységesen 26 centiméter magas peront kapnak, az írásunkban tárgyalt rész két megállójába (Szent László tér, Kőbánya alsó vasútállomás) részleges perontetőt is építenek. Úgyszintén Kőbánya büszkélkedhet majd füvesített (nem gazos!) pályával, előreláthatólag 2014. júliusi átadással.

Kúszóváltó a Kőbányai úton, november 4-én

A vágányzár és a felújítás november 3-án, a temetői forgalom levonulása után kezdődött, egy hónap eseményeit tárjuk olvasóink elé.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.