Zár az 1-es terminál: tüntetnek Ferihegyért
Reggel 10-től este 7 óráig tart az 1-es terminál előtt a félpályás demonstráció, melyet a Légiforgalmi Egyesült Szakszervezet hirdetett meg.
A forgalomlassító demonstrációra néhány tucat jelenlegi és egykori dolgozó ment el reggel, mint mondták, a munkahelyek védelme, illetve a felelősök megtalálása. A jelenlévők szerint azért voltak ilyen kevesen, mert „sokan nem merik vállalni a véleményüket, félnek a kirúgástól”. Más, az iho által megkeresett reptéri dolgozók lapunk érdeklődésére azt mondták, hogy lélekben ők is tiltakoznak, de sokuknak a hosszú hétvégén és most is túlórát rendeltek el, hiszen a terminál áttelepítését néhány órán belül végre kell hajtaniuk. Mint egyikük fogalmazott: „tragikus és szégyenteljes a feladat, de fegyelmezettek vagyunk, és legjobb tudásunk szerint végrehajtjuk a feladatot”.
Pedig az áttelepülés után sem számítanak sok jóra. Az 1950-ben átadott, azóta műemléki védettséget kapott terminálról ugyanis csak az utasszállító repülőgépeket és az utasokat telepítik át, a kisgépes és a teherszállító forgalom megmarad az egyesen, sőt, az üzemeltető cég, a Budapest Airport Zrt. irodái is ottmaradnak. A demonstrálók szerint így üzemeltetési költséget aligha spórolhat a cég. Vélekedésüket altámasztja, hogy a csendes délelőtti órákban is sor állt az utasbiztonsági ellenőrzésnél, és a terminál éttermei és kávézói is tele voltak indulásra váró utasokkal.
Ők azonban holnaptól már a kényelmi légitársaságok igényei szerint felépített kettes terminálról indulhatnak majd. A demonstrálók szerint az olcsó utazást kereső „fapados” utasok létszámot ugyan tudnak generálni, de „nem vevők” a kettes terminál plusz szolgáltatásaira.
A történelmi jelentőségű egyes terminál esti bezárásáról is beszámolunk, addig viszont az arra autózóknak érdemes felkészülniük arra, hogy a reptérre vezető úton (amely egyben a négyes főközlekedési út bevezetője is), a termináltól egészen a Kőhídig áll a sor, így a repülőre szálló utasoknak is érdemes a tervezettnél jóval korábban elindulniuk.