BUD: sok az utas, és csak egyre több lesz

Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A harmadik havi adat 13,3 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakáét. A Budapest Airport több, mint négymillió utas kezelésével zárta az első negyedévet, 15,5 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi első háromhavi eredményt. A fejlődést Magyarország turisztikai vonzereje, a Budapest Airport és a Vinci Airports kiterjedt légitársasági partnerhálózata, a diverzifikációra épülő járatfejlesztési stratégia, valamint a repülőtér stratégiai elhelyezkedése is támogatja.
A nyári menetrendben a Budapest Airport tizenegy új járatot jelentett be, ezek a meglévő úticélok bővítésével együtt hozzájárulnak a turizmus és az üzleti utazások számának további növekedéséhez. A járatfejlesztési stratégia révén a nyári menetrendben minden eddiginél több, 13,8 millió ülőhely érhető el a járatok fedélzetén.
Jól ment a légi áruszállításnak is, a cargo magyarországi történetének legerősebb hónapját zárta a Budapest Airport 2025 márciusában: az év harmadik hónapjában kezelt 36 ezer 781 tonna áru 55,1 százalékkal haladta meg a bázist, túlszárnyalva a korábbi csúcstartó hónapot, 2024 novemberét is, amikor 31 ezer 121 tonna árut kezeltek a repülőtéren. A januártól márciusig kezelt 94 ezer 490 tonna 52,6 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakában mért adatatot, és egyben a valaha volt legerősebb negyedéves cargo mennyiséget jelenti. A fenntartható mértékű növekedés magyarázata: a dedikált cargo járatok nagyobb kapacitással és jobb kihasználtsággal közlekednek, illetve jelentősen bővült a hosszút távú utasjáratokon szállított áru (belly cargo) mennyisége is.
Mivel a budapesti repülőtér az elmúlt években Kelet-Közép-Európa egyik vezető légiáru gyűjtő-elosztó központjává nőtte ki magát, és általánosságban megfigyelhető tendencia, hogy a légitársaságok bővítik áruszállítási kapacitásaikat az európai és a közel-keleti cargo elosztóközpontok között, ez trend a BUD esetében is jellemző. A kezelt árumennyiség növekedését tovább erősíti, hogy napjainkra Ázsia vonatkozásában a budapesti légikikötőnek Sanghajjal, Pekinggel, Hongkonggal, Csengcsouval, Csengtuval, Hsziannal, Ecsouval, Hangcsouval, Sencsennel, Ningbóval, Kantonnal és Szöullal is van közvetlen dedikált áruszállító repülőgéppel üzemeltett, vagy belly cargo kapcsolata.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!