Vasútépítési megatendert írtak ki Csehországban
A negyedik nemzeti vasúti korridor fejlesztésének keretében újul meg hat kilométer hosszú vasútvonal a cseh főváros belterületén, a főpályaudvar és Hostivař állomás között.
A negyedik korridor észak–déli irányban szeli át Csehországot, a német–cseh határtól (Děčín) egészen a cseh–osztrák határig Horní Dvořiště állomásig. Mivel a vasúti folyosónak az északi vonalát már korábban felújították – ez ugyanis az első nemzeti vasúti korridor szerves része, a negyedik korridoron jelenleg csak Prágától délre dolgoznak. Ott viszont nagy erőkkel. A több helyen egyvágányú vonalszakaszból kétvágányú, villamosított, korszerű biztosító-berendezéssel ellátott 160 kilométer per órás legnagyobb megengedett pályasebességű vasútvonalakat építenek. A Prágától dél felé húzódó vasútvonal Benešov, Tábor és České Budějovice érintésével halad az osztrák határ felé. A pályán jelenleg is több helyen dolgoznak, legutóbb, november 16-án adták át a Chotoviny és Sudoměřice u Tábora közötti öt kilométeres szakaszt.
A napokban nyilvánosságra hozott közbeszerzési szerződés Praha-Hostivař és a prágai főpályaudvarhoz vezető vinohrady-i alagút déli portáljáig vezető hat kilométeres vasútvonal teljes körű felújítására vonatkozik. A modernizálás magában foglalja majd a korszerű vasúti biztosító-berendezések telepítését is. A munkálatok elvégzéséhez pénzügyi támogatást is kapnak a csehek, várhatóan a Connecting Europe Facility (CEF) uniós alapból. A Vasúti Infrastruktúra-kezelőség (SŽDC) a tervek szerint jövő tavasszal kezdi meg a munkákat.
A projekt azzal számol, hogy Strašnice városrészben új nyomvonalon vezetik majd a vasutat, amely négyvágányú lesz, elegendőre növelve ezzel a vasútvonal befogadóképességét. Az új vonalvezetés igazodik majd az időközben kialakult új közlekedési igényekhez is. Praha-Strašnice megállóhelyet teljesen felszámolják, lesz helyette két másik, Praha-Zahradní Město és Praha-Eden. Ezek sokkal közelebb vannak a sűrűn lakott területekhez a fővárosnak ezen a részén. Teljesen új megállóhely épülne Hostivařban is, valamint felújítanák Praha-Vršovice állomás peronjait is, amelyek a legelhanyagoltabbak közé tartoznak Prágában. Az átépítés miatt átalakul majd a prágai S9-es vonal (cseh S-Bahn) is.
Az idei év egyébként a cseh vasúthálózaton a vágányzárak évének tekinthető, hiszen nagyon sok építési projekt volt folyamatban, vagy fejeződött be. A Cseh Vasutaknak nem kis fejfájást okozva ezzel a pótlóbuszok biztosítása miatt, ami természetesen többletköltséggel járt, sőt a vágányzárak rontották a vonatok pontossági statisztikáját is. Olyan eset is volt, hogy egy-egy vágányzár egyszerűen azért húzódott el, mert hiánycikk volt: amikor kellet volna, nem volt elegendő, megfelelő vasúti berendezés.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!