Újabb kínai gigamegrendelés a Bombardiernek
Három hónapja öt nyolc kocsis és öt tizenhat kocsis CR400AF típusú nagysebességű szerelvényt rendelt a China Railway Corp. (CRC, Kínai Vasút) a Bombardier Sifang Transportation (BST) nevű cégtől, ami fele arányban a Bombardier, fele arányban a kínai vasúti járműgyártó CRRC Sifang Co. tulajdonát képezi. Ez a megrendelés kétszáznyolcvanmillió euró értékű volt.
A kínai nagysebességű vasúti hálózat fejlődésének hatalmas ütemét jól mutatja, hogy rövid időn belül most újabb százhatvannyolc kocsira szóló megrendelést kapott a BFT a CRC-től. A négyszázmillió euró (százharmincmilliárd forint) összegben megrendelt újabb járművekből tizenöt nyolc kocsis és három tizenhat kocsis CR400AF szerelvényt állítanak majd ki.
A kínai nagysebességű vasúthálózat mérete rohamtempóban növekszik, év végére közel harmincezer kilométeres lesz, amit tíz év alatt sikerült megépíteni. Ezeken a vonalakon 251-350 km/óra csúcssebességű szerelvények közlekednek. A CRRC által a külföldről vásárolt nagysebességű vonatok alapján továbbfejlesztett változat a Sztended Kínai Motorvonat nevet viseli, de Fuxing néven is ismert. A CR400AF típusú szerelvényeket 400 km/órás legnagyobb sebességre tervezték, de a gyakorlatban legfeljebb csak háromszázötvennel tempóznak.
Egy tizenhat kocsis Fuxing-szerelvényben ezerkétszáz fő utazhat, ebből százhetven első- vagy üzleti osztályon. A vonat hossza 414 méter és elosztott meghajtásának köszönhetően huszonötezer-hétszáz lóerő (19,2 megawatt) teljesítményű. A 2012. óta fejlesztett CR400AF nagysebességű vonatok nyolc kocsis változata 2016. augusztusa, tizenhat kocsis változata 2018. júniusa óta üzemel menetrendszerinti forgalomban a Peking–Sanghaj, Peking–Hong Kong nagysebességű és a Peking–Tiancsin intercity-vonalakon.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!