Újabb 250 tonnás transzformátor vonatozott át hazánkon
A különleges szállítmányt ismét a CER vasútvállalat fuvarozta.
A Zágrábból Pozsonyba tartó trafószállítmányokra egy-két havonta számíthatunk a Gyékényes–Zalaszentiván–Celldömölk–Győrszentiván–Komárom útvonalon. A hatalmas és nehéz transzformátorok (200-250 tonna a tömegük!) egy speciális, 24 tengelyes vagonon utaznak, amelynek nagy tudománya, hogy bizonyos keretek között minden irányban tudja mozgatni a túlméretes rakományt a kísérőszemélyzet irányításával. Ez a vonal menti műtárgyaknál, jelzőknél, tábláknál, perontetőknél jön jól, amikor a trafót centizgetni kell, hogy ne vigyen magával semmit. A trafószállító szerelvény része egy kísérőkocsi is és természetesen a mozdony. Ezúttal a CER 742 761-es remot Kocúrja kapta meg a feladatot, a hazai szakaszon ezzel a típussal most először továbbították a 400 tonna körüli szerelvényt.
A túlmérettel számos megkötés is jár: alapból maximum negyvennel szabad továbbítani a vonatot a nyílt vonalon, az összes necces helyen (pl. magasperon, perontető, váltók...) pedig le kell lassítani. Az egyes vasútállomásokon, megállókban, műtárgyaknál külön meg van szabva a sebesség; és állomásokon az is, hogy melyik vágányt – a minél kevesebb kitérőzés miatt többnyire az átmenőt – használhatják. Kétvágányú pályán az állomásközben nem közlekedhet a trafómenettel egyidőban másik vonat – ez például Győr és Komárom között az 1-es vonalon még éjjel is izgalmas helyzet.
A trafóvonat csütörtök délelőtt indult el Gyékényesről a 17-es vonalon, majd Zalaszentivánban irányváltás után folytatta útját Bobán át Celldömölk rendezőbe. Innen péntek délelőtt indult tovább a 10-es vonalon Győr felé. Pápán hosszabban megpihentek, majd Győrszabadhegyen az 1-es vonalra vezető deltavágány elágazása előtt várták meg a forgalom csillapodását.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!