Új villamosok Hannoverben

iho   ·   2015.03.21. 08:45
400px_ustra_tw3000

A németországi Alsó-Szászország szövetségi tartomány fővárosának tömegközlekedéséért felelős Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe (röviden Üstra) 2011-ben ötven TW3000-es kocsit rendelt a Vossloh Kiepe, az Alstom Transport és a HeiterBlick konzorciumától. A kontraktus 126 millió euró költségének körülbelül felét a tartomány közlekedési hatósága, az LVGN finanszírozta. A megállapodás magában foglalt további összesen kilencvenhat villamosra szóló opciót is, amelyből az Üstra 2013-ban le is hívott további ötven kocsit, kilencvenmillió euró értékben. A járművekkel a város lecserélheti a koros, körülbelül harmincéves TW6000-es villamosait.

Hannover eddig száz TW3000-es kocsit rendelt a Vossloh Kiepe és az Alstom konzorciumától. Az első villamosok műszaki gondok miatt csak egy évvel az átvétel után állhattak forgalomba<br>(fotó: Global Rail News)

A TW3000-esek elektromos berendezéseit a Vossloh Kiepe állítja elő, a speciális tervezésű, kompakt forgóvázakat pedig az Alstom szállítja. A villamosok kocsiszekrényeit a salzgitteri Bozankaya építi meg, de Düsseldorfból is érkeznek alkatrészek az új hannoveri kocsikhoz. A készre szerelés Lipcsében, a HeiterBlicknél zajlik.

Az első TW3000-es március tizenötödikén állt forgalomba a hetes vonalon. A dolog szépséghibája, hogy az Üstra már több mint egy évvel ezelőtt átvette a kocsit, amelynek már körülbelül egy éve közlekednie kellene. A Global Rail News információi szerint az üzemszerű használat elkezdésének jókora csúszását az okozta, hogy az első húsz villamos közül tizennyolcon hibás hegesztéseket fedeztek fel. A gyártó konzorcium tavaly decemberben neki is állt a javításoknak, és beleegyezett abba is, hogy a javítás költségei őt terhelik.

Az Üstra eddig három kijavított villamost, a 3019, 3020 és 3021 pályaszámú kocsikat vehette használatba. A kétszekciós, két vezetőállásos járművek huszonöt méter hosszúak és 2,65 méter szélesek. Az utastér magaspadlós, légkondicionált. Az első kocsik kezdetben a hetes és a hármas vonalon fognak közlekedni – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek