Új vasúti összeköttetést tervez az ÖBB Bécs és Bruck an der Leitha között

iho/vasút   ·   2024.06.16. 12:00
Bécs, repülőtér–Bruck an der Leitha

A bécsi repülőteret a nagy teljesítményű nemzetközi vasútvonalhálózatba integráló projekt környezeti hatástanulmányi eljárásra vár. A döntés 2026-ban várható.

Naponta több tízezren ingáznak Észak-Burgenland és Bécs között. Az osztrák főváros nemzetközi repülőteréig kiépítendő összeköttetés még vonzóbbá teszi a vasutat, és klímabarát alternatívát kínál az autóval szemben: az új, modern, nagy teljesítményű útvonalon átszállás nélkül, közvetlenül lehet eljutni Burgenland északi részéből a bécsi repülőtérre, majd onnan tovább, Wien Mittére. Mint ismert, ez a vasútállomás a végállomása a Bécs–Schwechati Nemzetközi Repülőteret a várossal összekötő a City Airport Trainnek, emellett az S-Bahn törzsvonalak legfőbb csomópontja, vagyis fontos szerepet játszik Bécs északi, északkeleti agglomerációjának közlekedésében.

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) álláspontja szerint az új, regionális vasútvonalnak köszönhetően Klein-Neusiedl, Schwadorf és Enzersdorf an der Fischa először kap hatékony vasúti összeköttetést.

Jelenleg a hat évnyi, intenzív tervezési, előkészítési fázis után benyújtott dokumentumokat az osztrák klímavédelmi minisztériumban értékelik, és a beruházás az emberre, természetre, talajra, vízre, levegőre, éghajlatra, a tájra, továbbá anyagi és kulturális javakra gyakorolt hatását vizsgálják. Az egyes szakvéleményeket a minisztérium által kijelölt független szakértők ellenőrzik és értékelik. Az eljárás szakminisztériumi határozattal történő lezárását 2026-ra tervezik. A megvalósíthatósági tanulmány szerint az előmunkálatok 2027-ben kezdődnek, míg a befejezést 2034-re tervezik.

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.