Új vasúti összeköttetést tervez az ÖBB Bécs és Bruck an der Leitha között
A bécsi repülőteret a nagy teljesítményű nemzetközi vasútvonalhálózatba integráló projekt környezeti hatástanulmányi eljárásra vár. A döntés 2026-ban várható.
A bécsi repülőteret a nagy teljesítményű nemzetközi vasútvonalhálózatba integráló projekt környezeti hatástanulmányi eljárásra vár. A döntés 2026-ban várható.
Folytatja nemzetközivé válását az osztrák szállítmányozási vállalat: a Captrain Netherlands megszerzésével további potenciált hoz a vasúti árufuvarozásba.
Testre szabott innováció a Sankt Pölten-i síneken: a nyilvánosság elé gurult a svájci vasútijármű-gyártó többfunkciós, környezetbarát, Servicejet fantázianevű tűzoltó- és mentővonata.
A Digital Automatic Coupling európai bevezetését sürgető német nyelvű országok közlekedési miniszterei „Jön a DAC!” jeligére közös nyilatkozatot írtak alá, ezzel is jelezve elkötelezettségüket a vasúti teherszállításban a digitális automata csatlás gyors bevezetése és közös finanszírozása iránt.
Hogy a Telegraph szerint mely országok a legkellemesebbek, a cikkből megtudhatják.
Háromszáz nap alatt, tizenegy millió euróért újítják fel a Dévényújfalu és az osztrák államhatár közötti 2,3 kilométeres vasútvonalat.
Tizenöt évvel ezelőtt fejeződött be a MÁV Cargo privatizációja, amelynek során a MÁV árufuvarozási üzletágát kiélezett versenyben nyerte el a Rail Cargo Austria, az ÖBB árufuvarozási leányvállalata.
A tavaly októberben bejelentett üzletet az Európai Bizottság nemrégiben hagyta jóvá.
Kovács Imre a Rail Cargo Group Igazgatóságában betöltött megbízatását követően visszatért a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatói pozíciójába. További változás a menedzsmentben, hogy a CFO tisztségét február 1-től Raisz Csaba, a MOL Petrolkémia korábbi pénzügyi vezetője tölti be
Alaprendelésként hetven motorvonatot hívnak le a Siemens Mobilityvel tavaly augusztusban megkötött, ötmilliárd eurós, összesen akár 540 szerelvényre érvényes keretszerződésből.
Az ÖBB első új éjszakai kocsijai a Bécs–Innsbruck–Hamburg és a Berlin–Brüsszel–Párizs útvonalakon közlekednek a menetrendváltástól. 2024 végére már tizenhárom szerelvény fog forogni.
A MÁV–Volán-csoport 15. Szabadjelzés konferenciáján a villamosenergia-piac változásait is górcső alá vették a szereplők, de szó volt a zöld energiáról és a vasút sajátáram-termelési képességének szükségességéről is.
A szövetségi kormány 21,1 milliárd eurós infrastruktúra-fejlesztési tervet jelentett be a 2024–2029-es időszakra. Néhány projektet viszont átütemeztek.
A Stadlerrel kötött, összesen akár százhúsz motorvonat beszerzését lehetővé tevő keretszerződésből első körben tizenhat szerelvényt hívott le az ÖBB.
Hétfőn és kedden Magyarország felé valamennyi railjet-vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik.