Új szín Ferihegyen: az Aegean Athénből és Athénba
Egy repülőtér életében mindig fontos egy új légitársaság megjelenése. Hát még most, mondhatjuk minden rosszmájúság nélkül: Ferihegyen továbbra sincs még a megszokott nyüzsgés, sok a szabad csáp a termináloknál. De érződik és a mai kis ünnepségen külön érződött a BA eltökéltsége, hogy megpróbálja ismét a összeszervezni a korábbi forgalmat.
A Aegean jó partnernek látszik erre, jelentős légitársaság, évi 3,8 milliós utasforgalommal, 22 keskenytörzsű Airbust, négy „Jumbolinót”, vagyis BAE Avro RJ100-as négyhajtóművest repültetnek. Leszállításra vár a légitársaság további öt A320-asa is. A flottához tartozik még egy Bombardier Learjet 60-as üzleti repülőgép, mely némiképp emlékezteti is az embert a légitársaság eredetére.
1992-ben ugyanis a cég, különféle görög befektetők együttműködéséből mint VIP- illetve légi betegszállításra szakosodott légivállalkozás kapott működési engedélyt, az állami cég, az Olympic és az állami repülőintézmények mellett elsőként mint magánvállalkozás. 1999-ben indította első menetrend szerinti járatát, 2001-ben pedig már magába olvasztott egy vetélytársat, a Cronus Airlinest. Aztán évekig tartó huzavona után az is eldőlt, hogy a versenytársak versenytársak maradnak: tavaly az Európai Bizottság végképp az uniós szabályokkal összeegyeztethetetlennek nyilvánította az Olympic és az Aegean összeolvadást, merthogy ezzel a megatársaság a görögországi belső üzlet 95 százalékát fedné le.
Ami pedig a budapesti megjelenést illeti: mostantól hetente négy alkalommal repül az A320-as Athénból Budapestre. A görögösen kék-fehér gépek 168 személyesre vannak berendezve, business és turista osztályra. Két óra a menetidő Athén és Budapest között, érkezés hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap 10:20-kor, indulás vissza a szintén Hochtief-érdekeltségű athéni repülőtérre 11:05-kor.
A nyitójárat a menetrendben előírtnál korábban landolt, kijárt természetesen a ferihegyi tűzoltók vízfüggönyös köszöntése is, még ha emiatt az Air France járatának néhány percet várakoznia is kellett az apronon. A görög gép pontosan időben indult, ami külön teljesítménynek számít, hiszen azért a személyzetet nyilván némiképp feltartotta a szokásos tortás ünnepség. Budapestre 90 utassal érkezett, Athén felé 85 utassal indult: a szakértők szerint nyitójárat esetében ezek nem rossz számok.
Remélhető, hogy lesz ennél több is, a perspektívák jók. Kam Jandu, a BA légiközlekedési igazgatója arra emlékeztetett, hogy Görögország legnagyobb légitársasága „igazán kiváló és kényelmes időpontban kínálja járatait mind az üzleti utazóknak, mind pedig a turistáknak. Ráadásul az athéni repülőtérről egy sor nagyszerű átszállási lehetőséget kínál az Aegean Airlines Görögország további repülőtereinek eléréséhez.” A görög társaság vezérigazgatója, Dimitrisz Gerogiannisz pedig azt mondta: „Budapest Európa egyik legizgalmasabb városa és már nagyon régóta szerettük volna bekapcsolni az útvonalhálózatunkba.”