Tízeske nagy napja
Rendszeresen érkeznek tartálykocsik a nyergesújfalui vegyi üzembe, ezek nagyobb részét tavaly év vége óta az MTMG Zrt. szállítja az M61 010-essel (kisebb részét pedig a Rail Cargo Hungaria tolatós tehervonatai). Az MTMG Győr rendezőben veszi át a vagonokat, majd Komáromon és Almásfüzitőn át éri el az Almásfüzitő-Esztergom vonalon fekvő Nyergesújfalut. Autós követőknek előny, hogy a menet a vicinálison csak húsz kilométeres óránkénti sebességgel battyoghat, így van lehetőség többször is megelőzni.
Szerdán a Győrből induló tehervonat négy kocsit Komárom rendezőben hagyott, a nyergesújfalui munka után ezekért visszajött, majd Székesfehérvár felé indult el velük. A négy tartálykocsit a Péti Műtrágyagyárba vitték, a 20-as vonalon Várpalotáig közlekedtek. Sajnos az 5-ös vonal sokkal haladósabb, a Nohab megelőzésére sokkal kisebb az esély.
A tízes Nohabot hosszú kihagyás után 2013 őszén újra üzembe helyezték, új pályaszámot is kapott: 92 55 0618 010-6, orrára pedig az MTMG Logisztikai Zrt-t is felírták, ez a cég az új partner a Tízeske üzemeltetésében. A gép tavaly november elején mutatkozott be először szintén egy nyergesújfalui fuvar élén, majd november 17-én a 017-es testvérével Budapest és Lébény közt dolgoztak párban az ünnepi különvonat élén.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!